نرم افزار و اینترنت

گوگل نتایج جستجوی خود را برای از بین بردن اسپم های سئو تغییر می دهد

در میان شکایت هایی مبنی بر افت کیفیت نتایج جستجوی آن، گوگل الگوریتم های خود را تغییر می دهد تا کار بهتری برای حذف محتوای هرزنامه یا خودکار انجام دهد. این شرکت می‌گوید که به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی که در ماه می ارائه می‌شوند، “محتوای کم‌کیفیت را از جستجو دور نگه می‌دارند”. نکته قابل توجه، گوگل می‌گوید موتورش در از بین بردن محتوای خودکار امروزی (هوش مصنوعی) که تشخیص آن سخت‌تر است، بهتر عمل خواهد کرد.

گوگل می گوید آنچه را که از تنظیم الگوریتمی 2022 آموخته است برای “کاهش محتوای غیرمفید و غیراصولی” استفاده می کند و آن را در به روز رسانی جدید اعمال می کند. این شرکت می‌گوید این تغییرات ترافیک بیشتری را به سایت‌های مفید و باکیفیت ارسال می‌کند. هنگامی که با به‌روزرسانی‌های دو سال پیش ترکیب می‌شود، گوگل تخمین زده که این اصلاح نتایج جستجوی هرزنامه و غیراصلی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

به نظر می رسد گوگل با یادداشت های خود در مورد سوء استفاده از محتوای مقیاس بندی شده، هرزنامه های سئو تولید شده توسط هوش مصنوعی را هدف قرار داده است. این شرکت می‌گوید که رویکرد خود را به مشکل رو به رشد سایت‌هایی که مقالات خودکار زباله تولید می‌کنند (و همچنین حذف هرزنامه‌های قدیمی ساخته شده توسط انسان) تقویت می‌کند.

تغییری دیگر در الگوریتم، با عمل سایت‌های معتبری که محتوای با کیفیت پایین را از طرف اشخاص ثالث میزبانی می‌کنند، مقابله می‌کند که برای از بین بردن نام خوب سایت طراحی شده‌اند. گوگل نمونه ای از یک سایت آموزشی ارائه می دهد که میزبان بررسی وام پرداخت شخص ثالث است. Tucker نوشت: “ما اکنون محتوای بسیار کم ارزش و شخص ثالث را که عمدتاً برای اهداف رتبه‌بندی و بدون نظارت دقیق مالک وب‌سایت تولید می‌شود، اسپم در نظر می‌گیریم.”

در نهایت، ظاهراً به‌روزرسانی‌های گوگل در ریشه‌یابی دامنه‌های منقضی شده‌ای که توسط شخص دیگری خریداری شده و به کارخانه کلیک تبدیل شده‌اند، بهتر عمل می‌کنند. موتور جستجو شروع به برخورد با این وب سایت ها به عنوان هرزنامه خواهد کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا