سال گذشته، ایربادز شیائومی ردمی بادز 5 (Redmi Buds 5) با طراحی سبک وزن، ویژگی حذف نویز فعال و باتری طولانی تا 40 ساعت همراه با کیس عرضه شد. این هندزفری با داشتن ساختاری ارگونومیک، جز هندزفری‌های بلوتوثی برتر در بازار شناخته شد. در این بخش قصد داریم تا نگاهی دقیق به مشخصات Redmi Buds 5 بیاندازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

کیس شارژ یک جعبه گرد شکل بوده که دارای روکش مات است و در دست گرفتن احساس خوبی دارد. همچنین اثر انگشت را به خود جذب نمی کند و به راحتی مستعد خراش نیست. برند Redmi در قسمت جلویی حک شده است. شما می توانید نشانگر LED را در جلو ببینید که فقط به رنگ سفید می درخشد. درگاه USB Type-C در کنار چراغ قرار دارد.

ابعاد کیس شارژ 61 در 50 در 24.60 میلی متر و وزن آن 42.47 گرم است که آن را جمع و جور و سبک کرده، بنابراین می توانید آن را در جیب خود قرار دهید. با باز کردن کیس، می توانید شکاف های هدفون ها را ببینید و یک چراغ LED بزرگ وجود دارد. با وجود اینکه درب کیس آهنربا ندارد، شیار هدفون دارای آهنربا است، بنابراین به راحتی نمی افتند.

مشابه با بدنه، هدست نیز دارای روکش پلاستیکی، با ظاهری مات در پشت و روکش براق در داخل می باشد، بنابراین مستعد جذب اثر انگشت است. همچنین می‌توانید میکروفون‌ها را در بالا و پایین ببینید. ابعاد هر هدفون 29.52 در 21.44 در 23.45 میلی متر و وزن آن حدود 5.1 گرم است. اینها طراحی داخل گوش دارند و هنگام دویدن، دوچرخه‌سواری یا تمرین‌های شدید از گوش شما بیرون نمی‌آیند.

در قسمت داخلی نقاط تماس شارژ وجود داشته و دارای حسگرهایی برای تشخیص درون گوش است. این هدفون همچنین استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دارد، به طوری که می تواند در برابر پاشیدن یا باران خفیف مقاومت کند، اما شما نمی توانید آن را در آب غوطه ور کنید. کنترل‌های لمسی در پشت هر دو هدفون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پخش یا مکث یا رد کردن موسیقی، راه‌اندازی دستیار صوتی و پذیرش یا رد تماس‌ها را کنترل کنید.

اتصال، هماهنگ سازی و کنترل ها

در راس اتصال، بلوتوث 5.3 است. فرآیند متصل شدن بسیار آسان است، فقط هدفون را از کیس جدا کنید و چراغ ها چشمک می زنند تا نشان دهند در حالت همگام شدن است. عملکرد بلوتوث را در دستگاه خود فعال کنید و “Redmi Buds 5” را انتخاب کنید و متصل شوید. همچنین از Google Fast Pair پشتیبانی می کند. در طول استفاده با مشکل اتصال مواجه نشدیم.

می توانید گزینه اتصال دوگانه را فعال کنید که به شما امکان می دهد همزمان به دو دستگاه متصل شوید و پخش صدا را بین آنها تغییر دهید. وقتی هدفون ها را از کیس خارج می‌کنید، به طور خودکار روشن می‌شوند. فقط باید هدفون ها را در جعبه قرار دهید تا خاموش شوند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی، زمانی که به مدت 10 دقیقه به هیچ دستگاهی متصل نیست، به طور خودکار خاموش می شود.

کنترل های لمسی هدفون هم به شما امکان می‌دهد از آهنگ‌ها رد شوید، بین حالت‌های حذف نویز سوئیچ کنید و صدا را با یک ضربه تنظیم کنید. کنترل ها را می توان در اپلیکیشن شیائومی ایربادز در اندروید و iOS سفارشی کرد.

توابع هدفون چپ (L) هدفون راست (R)
پخش / مکث، پاسخ به تماس دو بار ضربه زدن
آهنگ بعدی سه بار ضربه زدن
تغییر حالت های حذف نویز فشار و نگه داشتن

کنترل صدا به طور پیش‌فرض غیرفعال است، اما می‌توانید آن‌ها را با برنامه سفارشی کنید. می‌توانید عملکردها را برای یک ضربه، دو ضربه و سه ضربه تغییر دهید. ضربه زدن و نگه داشتن برای کنترل نویز تنظیم شده، اما می توانید آنها را به دستیار صوتی تغییر دهید.

کیفیت صدا و عملکرد حذف نویز

ردمی بادز 5 درایورهای دینامیکی 12.4 میلی متری را با پلیمر با روکش تیتانیوم، سیم پیچ دینامیکی 1.6 متری، آهنربای نئودیمیوم قوی بسته بندی می کند. این می تواند فرکانس های بالا و متوسط را به خوبی مدیریت کند، اما باس در سمت بالاتر برای صدای فرکانس پایین بالا است. در جلوه‌های صوتی می‌توانید صدای سه‌گانه، باس و صدا را افزایش دهید، اما حالت EQ دستی وجود ندارد. از آنجایی که این صداها بلند هستند، حتی در 50 درصد صدا نیز خوب است. با این حال، مشکل نشت صدا وجود دارد، بنابراین دیگران می توانند موسیقی را با صدای بلند بشنوند.

در مورد حذف نویز، حذف نویز فعال (ANC) صدای محیط را تا 46 دسی بل، محدوده وسیع 2 کیلوهرتز و سه سطح کاهش نویز Light، Balanced و Deep مسدود می کند. می‌توانید با حرکت ضربه و نگه‌داشتن، بین حذف نویز، شفافیت و بدون حذف نویز جابه‌جا شوید. همچنین دارای حالت شفافیت بوده که به شما امکان می دهد به صدای محیط گوش دهید تا بتوانید موقعیت اطراف و خطرات احتمالی را تشخیص دهید. در حالت شفافیت سه مدل ویژگی Regular، Enhance Voice و Enhance Ambience وجود دارد.

حالت گیمینگ با تاخیر کم جداگانه وجود ندارد. هنگام تماشای ویدیو متوجه چیزی نخواهید شد، اما هنگام بازی ممکن است احساس کنید تاخیر زیاد است. با توجه به لغو نویز تماس، هدفون ها در تماس‌های با میکروفون دوگانه و کاهش نویز هوش مصنوعی برتری دارند (حتی در شرایط وزش باد تا 6m/s برای اطمینان از تماس‌های واضح). این برای تماس ها به خوبی کار می کند و صدای باد را به راحتی قطع می کند.

عمر باتری

این هدفون دارای باتری 54 میلی آمپر ساعتی بوده که 10 ساعت عمر باتری مستقل بدون ANC و 8 ساعت با ANC را وعده می دهد. در طول استفاده ما با حذف نویز گهگاه فعال شده و 50 درصد ولوم، کمی بیش از 7 ساعت و نیم دوام آورد که خوب است. با حذف نویز کاملاً خاموش، این میزان نزدیک به 10 ساعت رسید. برای تماس، فقط حدود 5 ساعت و نیم با ANC فعال است، زیرا از فناوری لغو نویز تماس استفاده می کند.

با کیس شارژ 480 میلی آمپر ساعتی، تا 38 ساعت عمر باتری کل بدون ANC و 30 ساعت عمر باتری کل با فعال کردن حذف نویز را وعده می دهد. نمی توانید انتظار شارژ بی سیم را در محدوده داشته باشید. شارژ کامل کیس با هدفون حدود 2 ساعت طول می کشد. همچنین دارای شارژ سریع است، به طوری که با 10 دقیقه شارژ، 4 ساعت پخش (کیس + ایربادز ترکیبی) را بدون ANC دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

به طور کلی، ردمی بادز 5 یک هدفون بی‌سیم بلوتوثی خوب با ANC بوده که در حال حاضر قیمتی حدود 2 میلیون تومان در ایران دارد. ردمی بادز 5، با سه حالت ANC و شفافیت عملکرد خوبی در حذف نویز تماس دارد و همچنین عمر باتری خوبی را ارائه می دهد. این شرکت می توانست حالت بازی و تنظیمات EQ سفارشی را ارائه دهد.

مزایا 

  • کیفیت صدای خوب
  • کیس کامپکت و سبک
  • ANC خوب و شفافیت
  • اتصال به دو دستگاه
  • عمر باتری خوب با شارژ سریع

معایب

  • بدون EQ سفارشی
  • بدون حالت بازی با تاخیر کم
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *