هفته گذشته China Mobile از راه اندازی رسمی 5G-Advanced (معروف به 5.5G/5GA) در شبکه خود خبر داد. 5.5G گام بعدی در اتصال تلفن همراه است و نویدبخش بهبود سرعت، تأخیر و پایداری نسبت به 5G معمولی است. اوپو به سرعت برنامه های خود را برای آوردن 5G-Advanced به سری Find X7 خود اعلام کرد و اکنون ویوو یکی از اعضای BBK Group نیز قرار است به این رنکینگ بپیوندد.

ویوو ایکس فولد 3 و 3 پرو و سری X100 جزو اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که اواخر این ماه با به‌روزرسانی OTA، پشتیبانی از 5.5G را دریافت خواهند کرد. سری iQOO 12 و سری iQOO Neo 9 نیز قرار است از پشتیبانی 5.5G برخوردار شوند. تصویری از یک ویوو X100 که روی شبکه 5.5G China Mobile اجرا می‌شود در Weibo ظاهر شد که سرعت دانلود 3619.19 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 160.75 مگابیت در ثانیه را نشان می‌دهد.

این تست‌های سرعت شبکه 5.5G مطمئناً چشمگیر هستند، اما تنها کسری از سرعت‌های تئوری پشتیبانی شده توسط استاندارد هستند. 5G-Advanced با سرعت داون لینک 10 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپ لینک 1 گیگابیت در ثانیه رتبه بندی شده است. در بیانیه مطبوعاتی China Mobile همچنین به تأخیر میلی ثانیه و بهبود پایداری شبکه اشاره شده است. 5G-Advanced هنوز در حال انجام آزمایشات در چین است و در حال حاضر در تعداد محدودی از شهرها فعال است. China Mobile قصد دارد تا پایان سال این شبکه را در بیش از 300 شهر که کلانشهرهای بزرگ پکن، شانگهای و گوانگژو را پوشش می دهد، گسترش دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *