آموزش

چگونه کل تاریخچه چت خود را در ChatGPT حذف کنیم

همان‌طور که باید به طور منظم تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید و قدیمی‌ترین و ناپسندترین پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کنید، پاک کردن منظم تاریخچه چت ChatGPT یک روش مؤثر و کم‌هزینه برای حفاظت از داده‌های خصوصی شما به صورت آنلاین است. چه به دلیل نگرانی درباره اطلاعات حساس باشد و چه بخواهید یک شروع تازه برای یک پروژه جدید داشته باشید، پاک کردن تاریخچه چت کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد و به راحتی انجام می‌شود.

برای پاک کردن تاریخچه از طریق وب سایت ChatGPT مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری ChatGPT خود در وب سایت دسکتاپ شوید. دکمه ورود را در پایین سمت چپ صفحه انتخاب کرده و مشخصات خود را وارد کنید.
  • به General Settings رفته و گزینه Delete All Chats را انتخاب کنید. روی آیکون کاربر در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و از منوی کشویی تنظیمات را انتخاب کنید. گزینه Delete All Chats در پایین لیست با یک دکمه رادیویی قرمز بزرگ در سمت راست آن قرار دارد.
  • انتخاب خود را تأیید کنید. وقتی دکمه Delete All Chats را انتخاب می‌کنید، سیستم یک صفحه تأیید نشان می‌دهد. مطمئن شوید که واقعاً این کار را می‌خواهید انجام دهید قبل از تأیید، زیرا این عملیات غیرقابل بازگشت است و همه آن داده‌ها به طور دائمی حذف خواهند شد.

برای پاک کردن تاریخچه از طریق اپلیکیشن ChatGPT مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب ChatGPT خود شوید و نوار ناوبری را باز کنید. به محض وارد کردن اطلاعات کاربری و رسیدن به صفحه اصلی موبایل ChatGPT، دو خط افقی در بالا-سمت چپ صفحه را انتخاب کنید تا منوی ناوبری باز شود. در پایین نوار ناوبری، روی نماد حساب خود کلیک کنید تا منوی Settings ظاهر شود.
  • گزینه کنترل‌های داده (Data Controls) را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات، روی تب کنترل‌های داده که چهارمین گزینه زیر حساب کاربری است، کلیک کنید.
  • گزینه پاک کردن تاریخچه چت (Clear Chat History) را انتخاب کنید. این گزینه با متن قرمز نمایش داده شده و پس از انتخاب، مطمئن شوید که در منوی پاپ‌آپ بعدی تصمیم خود را برای حذف تاریخچه چت تأیید کنید.

در برخی موارد، حذف گزینشی تاریخچه چت به جای پاک کردن کل آرشیو بهترین گزینه است. در دسکتاپ، به نوار ناوبری خاکستری در سمت چپ صفحه بروید، چت خاصی را که می‌خواهید حذف کنید در لیست تاریخچه پیدا کرده، روی سه نقطه افقی در سمت راست عنوان جلسه چت کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه حذف (Delete) را انتخاب کنید.

در موبایل، دو خط افقی در بالا-سمت چپ صفحه را برای گسترش نوار ناوبری انتخاب کنید، سپس گفتگوی مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید، آن را طولانی فشار دهید تا زبانه گزینه‌ها باز شود، و از آنجا گزینه حذف (Delete) را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا