سخت افزار

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 710 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

کوالکام به تازگی از جدیدترین پردازنده با تمرکز بر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده با نام اسنپدراگون 710 برای گوشی های میان رده رونمایی کرد.

اسنپ‌دراگون 710 بر پایه لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته و دارای ۸ هسته می‌باشد؛ دو هسته Kyro 360 Cortex-A75 دارای فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز است و شش هسته Kyro 360 Cortex-A55 با کلاک فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز که در مواقع عادی فعالیت می‌کنند.

این تراشه جدید ارائه کننده یک موتور 2 هسته‌ای واقعیت افزوده برای یک سیستم پردازش شبکه عصبی و یک پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 250 است که می‌تواند کاهش نویز چند فریم را در تصاویر اعمال کند. پردازشگر سیگنال تصویر جدید به کار رفته در این تراشه لازمه‌ی هوش مصنوعی برای نمایش عمق میدان جهت عکاسی پرتره با جلوه‌ی بوکه است. این واحد پشتیبانی از دوربین‌های 30 مگاپیکسلی تکی و 20 مگاپیکسلی دوتایی را به اسنپ‌دراگون 710 اضافه کرده است.

کوالکام معتقد است که این تراشه موبایلی ۱۵ درصد بهینه‌تر از اسنپ‌دراگون ۶۶۰ عمل می‌کند. همچنین نسبت مصرف انرژی آن هم نسبت به نسل قبلی 20 تا 40 درصد کاهش یافته است. این پروسسور مانند مدل ۸۴۵ از شارژ سریع Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند که در آن می‌توان روی کاغذ شارژ باتری را در عرض ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد افزایش داد.

مودم جدید X15 LTE به کار رفته در آن نیز سرعت دانلود حداکثر 800 مگابیت برثانیه را به ارمغان میاورد که شاید دقیقا گیگابیت نباشد، اما نزدیک به آن است. پشتیبانی از آنتن 4×4 MIMO نیز به شما اطمینان می‌بخشد که اتصال داده‌ها سریع و پایدار خواهد بود.

شرکای تجاری کوالکام در حال حاضر به این تراشه دسترسی پیدا کرده‌اند و نخستین گوشی های مجهز به اسنپدراگون 710 قرار است در سه ماهه دوم سال عرضه شود؛ پس زمان زیادی تا آزمایش این تراشه در دنیای واقعی و در زیر قاب یک گوشی هوشمند باقی نمانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا