تلگرام با انتشار آپدیتی جدید نسخه‌ پنجم پیام‌رسان محبوب خود را منتشر کرد. این نسخه بهینه‌سازی‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد و از قابلیت‌های جدیدی مثل امکان زوم کردن بر روی ویدیوها رونمایی می‌کند.

تلگرام برنامه ای است که دارای 200 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان بوده و شب گذشته به روز رسانی بزرگی را برای برنامه خود ارائه کرد که کاربران سیستم عامل اندروید و iOS شاهد تغییرات بسیاری در نسخه جدید تلگرام خواهند بود. اگر شما جز کاربران اپل هستید ، احتمالا از این موضوع شگفت زده خواهید شد که تلگرام برای نسخه iOS خود حدود 400 ارتقا جزئی و کلی برای این اپلیکیشن در نظر گرفته است.

در طرف دیگر، کاربران اندروید ظاهر جدیدی دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد خیلی راحت‌تر و مستقیما از داخل پروفایل کاربران، گروه‌ها و کانال‌ها به فایل‌های رسانه‌ای آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، بخش Shared Media حالا از پیش‌نمایش باکیفیت فایل‌ها، افزایش سرعت بارگذاری، ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی لینک‌ها و ظاهری کارآمدتر پشتیبانی می‌کند.

از تغییرات دیگر اپلیکیشن تلگرام می توانیم به تغییر ظاهر بخش تنظیمات تصویر اشاره کنیم که دیگر حالتی شناورتر را به خود گرفته است. همچنین گزینه نشان شمارنده هم به بخش تنظیمات و اعلان ها اضافه شده است. از دیگر ارتقاهای این اپلیکیشن می توانیم به تغییرات بخش عکس پروفایل کاربران اشاره کنیم که دیگر آنها می توانند از بین عکس های خود بهترین را به عنوان عکس اول انتخاب کنند و دیگر نیازی نیست برای اینکه عکس اول پروفایل از سری عکس های قدیمی باشد، دوباره توسط کاربر بارگذاری شود.

البته به گفته خود وب سایت تلگرام امکان دارد این بخش طی ماه های آینده به برنامه اضافه شود و در این به روزرسانی دیده نشود. یکی دیگر به ارتقاها در بخش عکس های پروفایل این است که کاربران می توانند به خوبی عکس مورد نظر را برای پروفایل ویرایش کنند.

تلگرام به لطف فن‌آوری Instant View به کاربران خود اجازه می‌دهد صفحات وب را در کسری از ثانیه مشاهده کنند. جدیدترین آپدیت این فن‌آوری پشتیبانی از زبان‌های راست‌چین، بلوک مقالات مرتبط، لینک تصاویر، جداول، اسکرول افقی و بسیاری قابلیت‌های دیگر را فراهم کرده است. بدین ترتیب کاربران تلگرام می‌توانند هنگام خواندن مقالات پیچیده و طولانی تجربه‌ی بهتری داشته باشند.

نهایتا تلگرام ۵.۰ به کاربران اندروید اجازه می‌دهد در هنگام پخش ویدیو روی آن زوم کنند، و در صورتی که مشغول مشاهده‌ی تصاویر به صورت تمام صفحه هستند، با سوایپ به چپ و راست بین عکس‌ها جابجا شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *