چه به تازگی شروع به ساخت موسیقی به عنوان یک سرگرمی کرده باشید و چه قصد دارید به تولیدکننده مشهور جهانی بعدی تبدیل شوید، بهتر است با نرم افزار تولید موسیقی رایگان شروع کنید. اگر به خوبی پیش رفت، همیشه می‌توانید به یک گزینه پریمیوم بروید که آزادی بیشتر و تنوع بیشتری از ابزارها را در آینده به شما می‌دهد.

در این مقاله، ما بهترین نرم افزار رایگان ساخت موسیقی را برای مبتدیان انتخاب کرده ایم. ما برنامه‌هایی را برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک اواس و لینوکس گنجانده‌ایم، بنابراین چیزی در اینجا برای همه وجود دارد.

1. GarageBand

وقتی نوبت به نرم افزار ساخت موسیقی مبتدی بر روی مک می رسد، GarageBand گزینه شماره یک رایگان است. دانلود آن از اپ استور به اندازه کافی آسان است و به نوازندگان مبتدی می آموزد که چگونه کارهای قدرتمندی مانند ساخت بیت با لوپ انجام دهند. GarageBand همچنین یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌ها برای ساخت موسیقی عالی است. این به شما امکان می دهد یک آهنگ با حداکثر 255 آهنگ ایجاد کنید و حتی یک درامر جلسه مجازی را ارائه می دهد.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری، توصیه می کنیم آن را در همه دستگاه های اپل خود نصب کنید: مک، آیفون و آیپد. iCloud به شما این امکان را می دهد که بدون توجه به اینکه کجا هستید یا از چه دستگاهی استفاده می کنید، روی موسیقی خود کار کنید. اگر در نقطه‌ای احساس کردید که از این برنامه رایگان پیشی گرفته‌اید، می‌توانید همه فایل‌های GarageBand خود را به پیشنهاد تولید موسیقی برتر اپل انتقال دهید: Logic Pro.

2. DarkWave Studio

تا آنجایی که اپلیکیشن های موسیقی‌سازی برای ویندوز پیش می‌روند، DarkWave Studio جایگزین محبوبی برای پیشنهادات اصلی صنعت است. فضای زیادی را در رایانه شما اشغال نمی کند، که اگر قصد دارید از این نرم افزار رایگان برای ساخت موسیقی روی لپ تاپ استفاده کنید عالی است. در حالی که DarkWave Studio رایگان است، چند تبلیغ درون برنامه ای وجود دارد که باید آنها را تحمل کنید، که قابل انتظار است.

این نرم افزار رایگان ایجاد موسیقی دارای چند ویژگی جالب است: Virtual Studio، Pattern Editor، Sequence Editor و Multitrack Hard Disk Recorder. می توانید الگوهای موسیقی دیجیتال را با استفاده از Pattern Editor انتخاب و ویرایش کنید. Sequence Editor به شما امکان می دهد الگوها را برای پخش در هر ترتیبی ردیف کنید و آهنگ ها را با هم ترکیب کنید. Hard Disk Recorder شامل گزینه های ضبط برای صدای زنده است. DarkWave Studio همچنین شامل 19 پلاگین مختلف است که می توانید از آنها برای افزودن جلوه های مجازی به آهنگ های خود استفاده کنید.

با گزینه ها و تنظیمات بسیار زیاد، ممکن است در ابتدا استفاده از DarkWave Studio کمی دشوار به نظر برسد. خبر خوب این است که می‌توانید آموزش‌ها و پشتیبانی زیادی را به صورت آنلاین بیابید و این را به یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان ساخت موسیقی برای مبتدیان تبدیل کنید.

3. Audacity

برخلاف نرم‌افزار موسیقی رایگان که قبلاً توضیح داده‌ایم، Audacity یک ویرایشگر صوتی دیجیتال است، نه یک ورک استیشن صوتی دیجیتال. استفاده های خلاقانه زیادی برای Audacity وجود دارد، اگرچه هدف اصلی آن دستکاری داده های صوتی است. اما اگر به دنبال ترکیبی بین تولید موسیقی رایگان و نرم‌افزار ویرایش هستید، Audacity گزینه پیش روی شماست.

Audacity به شما امکان می‌دهد نمونه‌ها را ویرایش کنید، فایل‌های صوتی را پردازش کنید و موسیقی را در قالب‌های مختلف از جمله MP3، WAV یا AIFF اکسپورت کنید. اگر به دنبال نرم افزار رایگان ساخت موسیقی برای کنار هم قرار دادن بیت ها و نمونه های آهنگ ها هستید، عالی است. استفاده از رابط کاربری ساده است، اما انواع افکت‌ها و تنظیمات ممکن است سخت باشد. ممکن است چند روز طول بکشد تا با همه چیز راحت شوید.

Audacity برای دانلود در ویندوز، مک اواس و لینوکس در دسترس است. Audacity یک راه عالی برای شروع رایگان موسیقی است که آن را به یکی از محبوب ترین گزینه های نرم افزار تولید موسیقی تبدیل می کند.

4. LMMS

LMMS (که قبلاً مخفف Linux MultiMedia Studio بود) یک برنامه تولید موسیقی چند پلتفرمی است که اکنون در مک اواس، ویندوز و لینوکس در دسترس است. این برای انواع تولید موسیقی مناسب است و یک گزینه نرم افزار رایگان عالی برای مبتدیان است.

LMMS از چندین پنجره برای کمک به ایجاد موسیقی استفاده می کند. می توانید ملودی ها را در رول پیانو ویرایش کنید و با ویرایشگر Beat+Bassline یک بخش ریتم ایجاد کنید. یک نمای کلی از ساختار آهنگ خود را در ویرایشگر آهنگ دریافت کنید و سپس همه چیز را با میکسر FX مخلوط کنید. حتی می توانید جلوه ها و حجم صدا را با استفاده از ویرایشگر اتوماسیون خودکار کنید. LMMS همچنین طیف گسترده ای از سینت سایزرهای ساز را ارائه می دهد، بنابراین یک نرم افزار عالی برای ساخت موسیقی رایگان با استفاده از کنترلرهای MIDI است.

اکثر اپلیکیشن های رایگان تولید موسیقی معمولاً در توانایی خود برای ادغام با سایر نرم افزارهای ساخت موسیقی محدود هستند. LMMS از نظر سازگاری با برنامه های شخص ثالث می درخشد و نرم افزار رایگان ساخت موسیقی که قبلاً استفاده می کنید احتمالاً در آن گنجانده شده است. این اپلیکیشن از پلاگین های VST و LADSPA پشتیبانی می کند و گزینه های افکت بی شماری را در اختیار شما قرار می دهد تا روی موسیقی خود اعمال کنید. وقتی پروژه شما آماده شد، می توانید آن را به صورت MP3، AIFF یا WAV صادر کنید یا فایل های رسانه ای خود را به یک برنامه دیگر منتقل کنید.

5. Waveform

Tracktion T7 زمانی یک برنامه تولید موسیقی پریمیوم بود. به‌جای رها کردن T7 در زمان انتشار نسخه بعدی، Tracktion تصمیم گرفت آن را با نام دیگری، Waveform عرضه کند، و این برنامه موسیقی رایگان را به یکی از پر ویژگی‌ترین گزینه‌های این لیست تبدیل کرد. متأسفانه، ممکن است کمی باگ داشته باشد.

هیچ محدودیت آهنگ، محدودیت پلاگین یا آزمایش 30 روزه با Waveform وجود ندارد. رابط کاربری تمیز و تک پنجره ای برای استفاده آسان است و چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. می‌توانید از Waveform برای ویرایش صدا، نوشتن با کنترلر MIDI، افزودن افکت‌ها و خودکارسازی پارامترهای مختلف ابزار استفاده کنید.

Waveform روی ویندوز، مک اواس و لینوکس کار می کند. اگر با نسخه رایگان به خوبی کنار می آیید، همیشه می توانید به نسخه پرو ارتقا دهید. این نسخه حتی ویژگی های بیشتری از جمله Groove Doctor، Subtractive Synthesizer و Celemony Melodyne Essential را ارائه می دهد.

6. Cakewalk by BandLab

درست مانند بالا، Cakewalk SONAR قبلاً نرم‌افزار تولید موسیقی پریمیوم بود که اکنون می‌توانید به لطف خرید Cakewalk در سال 2018 توسط BandLab، آن را به صورت رایگان دریافت کنید. این نرم‌افزار موسیقی‌سازی رایگان برای ویندوز که توسط BandLab به Cakewalk تغییر نام داد، بیش از 30 سال از توسعه آن پشتیبانی می‌شود. این گزینه قدرتمند دیگری است که می توانید از آن برای آهنگسازی، ضبط، ویرایش، میکس، مسترینگ و به اشتراک گذاری موسیقی خود استفاده کنید.

با استفاده از رابط کاربری برنده جایزه آن می توانید تعداد نامحدودی آهنگ صوتی یا MIDI اضافه کنید. سپس از ابزارهای نرم‌افزار VST3 Cakewalk و جلوه‌های با کیفیت استودیو، مانند Reverb کانولوشن و فشرده‌سازی پویا بهره ببرید. Cakewalk by BandLab فقط برای کاربران ویندوز در دسترس است، اما یکی از بهترین برنامه های موسیقی رایگان برای رایانه است. BandLab توصیه می کند از رایانه ای با پردازنده اینتل چند هسته ای و حداقل 4 گیگابایت رم استفاده کنید.

برای دریافت آن، ابتدا باید در BandLab ثبت نام کرده و آن را نصب کنید. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن BandLab با Cakewalk SONAR، بسته‌های ابزار و افکت‌ها را برای دانلود انتخاب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *