آیفون‌های جدید دارای ویژگی‌های زیادی هستند که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، مانند فعالیت‌های زنده، ردیابی تناسب اندام داخلی، و به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن ها. با این حال، حتی زمانی که شما به طور فعال از آیفون خود استفاده نمی کنید، این ویژگی ها در پس زمینه اجرا می شوند و باتری را مصرف می کنند.

این ممکن است باعث شود فکر کنید مشکلی در آیفون شما وجود دارد، زیرا باتری حتی زمانی که از تلفن خود استفاده نمی کنید خالی می شود، اما در پس زمینه، تلفن همچنان در حال پردازش تمام اطلاعات برای اجرای این ویژگی ها است. خوشبختانه، چند روش برای رفع این مشکل تا حد زیادی وجود دارد. در اینجا پنج راه آسان برای رفع مشکل تخلیه باتری آیفون شما وجود دارد.

1. رهگیری تناسب اندام را در آیفون خود غیرفعال کنید

رهگیری حرکت و تناسب اندام در آیفون شما از شتاب سنج داخلی برای شناسایی و شمارش قدم های شما استفاده می کند. این یک ویژگی عالی است، به خصوص برای کسانی که ردیاب تناسب اندام ندارند. با این حال، اگر قبلاً اپل واچ دارید، خاموش کردن ویژگی‌های رهگیری تناسب اندام آیفون می‌تواند به شما در صرفه جویی در مصرف باتری کمک کند.

واضح است که خاموش کردن این ویژگی بر دقت اپل واچ شما تأثیر نمی گذارد، زیرا هر دو دستگاه از حسگرهای مربوطه خود استفاده می کنند. برای غیرفعال کردن رهگیری حرکت و تناسب اندام در آیفون خود، برنامه تنظیمات را باز کنید. به پایین رفته و گزینه “Privacy & Security” را انتخاب کنید. این ویژگی را با فشار دادن کلید کنار آن خاموش کنید.

2. هپتیک صفحه کلید را غیرفعال کنید

به لطف Taptic Engine آیفون، هنگام تایپ روی صفحه کلید، هپتیک لمسی رضایت بخشی دریافت می کنید. با این حال، اپل خاطرنشان می کند که هپتیک صفحه کلید می تواند بر عمر باتری آیفون تأثیر بگذارد، به خصوص اگر زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها یا پیام های متنی کنید. برای استفاده بیشتر از باتری آیفون، هپتیک صفحه کلید را غیرفعال کنید.

برای این کار، به تنظیمات بروید و “Sound & Haptics” را باز کنید. به پایین بروید و “Keyboard Feedback” را انتخاب کنید. کلید کنار Haptic را فشار دهید تا ویژگی خاموش شود.

3. بروزرسانی خودکار اپلیکیشن ها را غیرفعال کنید

بسیاری از ما اپلیکیشن زیادی را روی آیفون‌های خود نصب کرده‌ایم و در هر روز، یک یا چند مورد از آنها احتمالاً به‌روزرسانی دریافت می‌کنند. در حالی که توصیه می شود برای دریافت بهترین تجربه و ویژگی های جدید، این به روز رسانی ها را نصب کنید، با فعال بودن به روز رسانی خودکار، آیفون شما بارها و بارها اپلیکیشن ها را دانلود و نصب می کند.

کار اضافی دانلود و نصب برنامه‌ها در پس‌زمینه، عمر باتری ارزشمندی را مصرف می‌کند. برای غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن، برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و App Store را انتخاب کنید. به پایین رفته و App Updates را در قسمت Automatic Downloads خاموش کنید.

به طور مشابه، خاموش کردن به‌روزرسانی‌های خودکار iOS می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک کند.

4. Live Activities غیرفعال کنید

یکی از ویژگی‌های iOS 16، گزینه Live Activities به شما کمک می‌کند اطلاعات مهم را در لاک اسکرین پیگیری کنید. با این حال، دریافت مداوم داده‌ها از اپلیکیشن ها و نشان دادن آنها به عنوان ویجت‌های زنده در صفحه اصلی، باتری زیادی دارد. اگر با مشکل تخلیه باتری شدید روبرو هستید، Live Activities را در آیفون خود خاموش کنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید و به پایین بروید تا “Face ID & Passcode” را انتخاب کنید. رمز عبور خود را در صفحه زیر وارد کنید. بخش “Allow Access When Locked” را پیدا کنید و دکمه کنار “Live Activities” را فشار دهید.

5. آیفون خود هنگام اتصال به برق استفاده نکنید

شاید متوجه شده باشید که آیفون شما هنگام شارژ داغ می شود. این به این دلیل است که فرآیند ذخیره انرژی در باتری مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند (به خصوص هنگام استفاده از شارژر سریع پرقدرت). اکنون، اگر همزمان از تلفن خود استفاده کنید، مخصوصاً برای کارهای سنگین، گرمای بیشتری به سیستم اضافه می کنید زیرا هم پردازنده های گوشی و هم صفحه نمایش با استفاده گرم می شوند.

قرار گرفتن مداوم در معرض گرما یا دمای بالا می تواند برای همیشه به باتری آیفون شما آسیب برساند و سلامت باتری آن را کاهش دهد. در دراز مدت، این می تواند کل بک آپ گیری آیفون شما را کاهش دهد. در حالی که این پایان دنیا نیست، ممکن است نخواهید عادت استفاده از آیفون خود را هنگامی که به آداپتور برق وصل است، ایجاد کنید، به خصوص اگر می خواهید سال ها عمر باتری آیفون خود را از دست بدهید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *