مایکروسافت در حال ارائه یک ویژگی جدید غیرمنتظره برای کاربران ویندوز 10 است. سیستم عامل قدیمی ویجت آب و هوای جدیدی را دریافت کرد که مستقیماً از صفحه قفل ویندوز 11 منتقل شد. زمانی که سیستم قفل است، رابط کاربری پیش‌بینی جدیدی ارائه می‌کند، به علاوه اجازه می‌دهد MSN Weather را از صفحه قفل باز کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

ویجت جدید به تدریج در اختیار مشتریان ویندوز 10 قرار می گیرد، اما اگر چیزی است که در حال حاضر می خواهید، می توانید آن را به اجبار فعال کنید. چگونه ویجت جدید آب و هوا را در صفحه قفل ویندوز 10 فعال کنیم؟

  • با نصب به‌روزرسانی غیرامنیتی ژانویه 2023 برای ویندوز 10 نسخه 22H2 شروع کنید. یعنی KB5034203 با شماره ساخت 19045.2996.
  • پس از نصب آپدیت، به صفحه گیت هاب بروید و آخرین نسخه ViVeTool را دانلود کنید. فایل های آن را در یک پوشه راحت و آسان برای یافتن استخراج کنید. به عنوان مثال، می توانید آن فایل ها را در C:\vive قرار دهید، بنابراین اجرای دستورات از Command Prompt برای شما آسان تر است.
  • Win + R را فشار دهید و cmd را تایپ کنید، سپس Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا Command Prompt به عنوان Administrator اجرا شود. اگر راه‌های دیگری برای راه‌اندازی Command Prompt می‌شناسید، از آنها استفاده کنید.
  • پوشه حاوی فایل های ViVeTool که قبلا دانلود شده را با استفاده از دستور CD باز کنید. برای مثال CD C:\Vive.
  • vivetool /enable /id:48129505,48158013 را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  • کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • به Settings > Personalization > Lock Screen بروید و دکمه مثبت را در زیر “Choose one app to show status details on the lock screen” فشار دهید و Weather را انتخاب کنید.

  • Win + L را فشار دهید تا رایانه خود قفل شود و نتیجه را بررسی کنید. توجه داشته باشید که ویندوز ممکن است کمی طول بکشد تا ویجت آب و هوای جدید را به شما نشان دهد. اگر فوراً وجود ندارد، یک ساعت یا بیشتر به سیستم عامل فرصت دهید تا نرم افزار خود را کار کند.

ویجت جدید آب و هوا در حال حاضر انواع بازخوردهای کاربران ویندوز 10 را دریافت می کند. اگرچه مایکروسافت روش کاربرپسندی برای بازگشت به ویجت قدیمی ارائه نمی دهد، می توانید این کار را با انجام همان مراحلی که در بالا توضیح داده شد انجام دهید، به استثنای مرحله 5، که در آن باید /enable را با /disable جایگزین کنید. این به این صورت است که سیستم شما قبلاً نسخه جدید را دریافت کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *