دوربین X100V فوجی‌فیلم اسباب‌بازی‌ای بود که در چند سال گذشته داشت و این شرکت اکنون جانشین آن، نسخه 40.2 مگاپیکسلی X100 VI را با پیشرفت‌های بزرگ عرضه کرده است. با حفظ همان فرم یکپارچه‌سازی، سرعت عکس‌برداری بسیار سریع‌تر، لرزشگیر درون بدن، فیلمبرداری 6.2K 30p و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

X100VI شبیه مدل قبلی به نظر می رسد و همان استایل و موقعیت های کنترلی را دارد. این مجموعه به‌عنوان یک دوربین عکاسی خیابانی طراحی شد که نشانه‌های استایل زیادی را از دوربین‌های مسافت یاب معروف لایکا وام گرفته است. به این ترتیب، ارگونومی عالی دنیا را ندارد، اما با وزن 521 گرم سبک است، برای عکاسی محتاط بوده و می‌تواند در جیب ژاکت قرار گیرد.

فوجی فیلم با همان سنسور 40.2 مگاپیکسلی (MP) APS-C مانند X-H2 بسیار بزرگتر، رزولوشن را به میزان قابل توجهی نسبت به X100V افزایش داد. یکی دیگر از ویژگی های جدید بزرگ در X100VI لرزشگیر 5 محوره داخلی با کاهش لرزش تا 6 استاپ است. با توجه به بدنه کوچک X100VI، این ویژگی غیرمنتظره اما خوشایند است و کمک بزرگی به عکاسان خیابانی خواهد بود که در حال انجام عکس‌های صریح هستند.

X100V همان منظره یاب اپتیکال هیبریدی 3.69 میلیون نقطه ای و صفحه نمایش 1.62 میلیون نقطه ای LCD را نگه می دارد، اما دومی اکنون 15 درجه بیشتر به سمت پایین متمایل می شود تا عکاسی از بالا را آسان تر کند. همچنین همان باتری قبلی را حفظ کرده و متاسفانه همان اسلات کارت کند UHS-I دارد. به گفته فوجی فیلم، X100VI همچنان با سرعت 11 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی و 20 فریم در ثانیه در حالت الکترونیکی عکس می‌گیرد، اما فوکوس خودکار سریع‌تر و توانمندتر است. همچنین جدیدترین ردیابی و تشخیص چهره/چشم شرکت را همراه با حیوانات/وسیله نقلیه و انواع دیگر تشخیص سوژه ارائه می دهد.

کیفیت تصویر نیز باید با وضوح بیشتر و ایزو 125 بومی کمتر بهبود یابد. و از آنجایی که بسیاری از محبوبیت جدید این دوربین در رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر حالت‌های شبیه‌سازی فیلم بوده، این دوربین دارای 20 حالت داخلی است، از جمله قابلیت جدیدی به نام Reala Ace، که برای ارائه “تولید رنگ وفادار و تناژ کنتراست” طراحی شده است.

در نهایت، وقتی صحبت از این سری به میان می‌آید، معمولاً به ویدیو فکر نمی‌کنید، اما X100VI به‌طور شگفت‌انگیزی قادر به فیلم‌برداری 6.2K با سرعت 30 فریم در ثانیه، 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه فیلم‌برداری است. شما همچنین می توانید ضبط 10 بیتی F-log و F-Log2 را دریافت کنید که برای یک دوربین عکاسی کوچک و با لنز ثابت بسیار خوب است. تنها نقطه ضعف سرعت نسبتا پایین داده (حداکثر 200 مگابیت در ثانیه) به دلیل کارت های کند است، اما می توانید ProRes را به یک ضبط کننده خارجی ضبط کنید.

فوجی‌فیلم X100VI اکنون با قیمت 1600 دلار در رنگ‌های نقره‌ای یا مشکی قابل خرید بوده و ارسال آن برای اوایل مارس 2024 در نظر گرفته شده است. این شرکت همچنین نسخه ویژه “حک شده با لوگوی برند شرکتی از تاسیس فوجی فیلم در سال 1934” را به قیمت 2000 دلار ارائه می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *