نیکون اعلام کرده است که RED، شرکت سازنده دوربین‌های سینمای پیشرفته را با مبلغی نامشخص می‌خرد. در بیانیه ای، نیکون، که همراه با بیشتر صنعت تصویربرداری در سال های اخیر آسیب دیده، گفت RED به یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت تبدیل خواهد شد. RED در حال حاضر حدود 220 کارمند دارد و هیچ طرح اخراج در پاسخ به این فروش منتشر نشده است.

RED در سال 2005 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون از دوربین‌هایش در تولیدات محبوب، از جمله Squid Game، Peaky Blinders و Captain Marvel استفاده شده، بازاری که نیکون قصد دارد با این خرید، آن را گسترش دهد. نیکون در سال‌های اخیر از حوزه‌های کمتر سودآور بازار دوربین خارج شده که شامل پایان دادن به توسعه دوربین‌های DSLR جدید می شود.

این حرکت می تواند به نفع هر دو طرف باشد، همانطور که جارد لانگ، رئیس RED در فیس بوک به اشتراک گذاشت: “این مشارکت استراتژیک سابقه و تخصص گسترده نیکون را در توسعه محصول، دانش در پردازش تصویر، و همچنین فناوری نوری و رابط کاربری با دوربین های سینمای دیجیتال انقلابی RED و فناوری های برنده جوایز را گرد هم می آورد.”

تلاش RED در سال 2018 برای گسترش خود به خود (به گوشی های هوشمند، نه کمتر) زیاد دوام نیاورد و محصولات به زودی متوقف شدند. جالب اینجاست که RED در سال 2022 از مالک جدید خود شکایت کرد و ادعا کرد که نیکون آگاهانه از فناوری فشرده سازی داده های ثبت شده RED در دوربین Z9 خود استفاده کرده است. نیکون به نوبه خود، قبل از اینکه دو شرکت با اخراج موافقت کنند، مشروعیت اختراعات RED را مطرح کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *