سخت افزار

ایسوس از کارت گرافیک GeForce RTX 2070 Turbo EVO رونمایی کرد

ایسوس ارزان‌ترین کارت گرافیک GeForce RTX 2070 خود را برای علاقه‌مندان معرفی کرد. ظاهر این کارت که Turbo EVO نام دارد، با مدل RTX 2070 Turbo یکسان است اما ایسوس دست به چند تغییر نیز زده است.

این محصول که به واقع نسخه ای از GeForce RTX 2070 است، با خنک کننده ای به مراتب ساده تر از نسخه مرجع عرضه می گردد. کارت گرافیک ایسوس به یک فن 80 میلی متری از نوع دمنده با یاتاقان جفت بلبرینگ مجهز است که موفق به اخذ گواهی IP5X شده است. کیفیت ساخت نیز  بهبود یافته و این کارت با خط تولید تمام خودکار ایسوس که Auto Extreme نام گرفته تولید می‌شود. همچنین ایسوس ادعا می‌کند هر کارت به مدت 144 ساعت تحت استرس قرار می‌گیرد تا نسبت به عملکرد بی نقص آن اطمینان حاصل شود.

نسخه پیشین این کارت گرافیک نیروی مورد نیاز خود را از طریق 2 رابط 8 و 6 پین تامین می کند اما در مدل RTX 2070 Turbo EVO تنها یک رابط 8 پین برای نیروی مورد استفاده کافی خواهد بود. کارت گرافیک RTX 2070 Turbo EVO متاسفانه بر خلاف نسخه پیشین خود، فاقد درگاه USB type-C VirtualLink است.

فرکانس های GPU در هر 2 مدل یکسان بوده و به 1620 مگاهرتز می رسد. تراشه های حافظه نیز با فرکانس مرجع یعنی 14 گیگابیت در ثانیه فعال هستند. نسخه EVO که با تکنیک های Auto Extreme تولید شده است دارای بام مدل TURBO-RTX2070-8G-EVO بوده و نسخه ساده نیز مدل TURBO-RTX2070-8G را یدک می کشد. هرچند ایسوس قیمت این کارت را اعلام نکرده است، اما دور از انتظار نیست با همان قیمت پایه 530 دلار عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا