گوناگون

تماشا کنید: معرفی آمازون اسکات، ربات جدید تحویل کالا به مشتریان

آمازون مشغول ساخت اولین ربات 6 چرخه خودران تحت عنوان آمازون اسکات است که برای تحویل مرسولات این شرکت به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی، اسکات ۶ چرخ داشته و به وسیله یک باتری تغذیه می‌شود. این دستگاه با سرعتی نزدیک به پیاده‌روی انسان حرکت می‌کند و هنگام رسیدن به مقصد مورد نظر برای تحویل کالا به صورت هوشمند محفظه خود را باز خواهد کرد.

در حال حاضر تنها 6 نمونه از ربات آمازون اسکات به صورت آزمایشی در خیابان های واشنگتن در حال کار هستند و کالاهای درخواستی توسط خریداران را طی ساعات کاری و بین روزهای دوشنبه تا جمعه تخویل می‌دهند. با وجود اینکه این ربات‌ها قادر به مسیریابی هستند، ولی فعلا یکی از کارکنان شرکت آمازون به همراهی آن‌ها می‌پردازد. آمازون اعلام کرده در مراحل اولیه‌ افرادی روی کار تحویل کالا این ربات‌ها نظارت خواهند کرد.

این نظارت به این دلیل است که آمازون مطمئن شود اسکات می‌تواند بدون مشکل و به راحتی در اطراف حیوانات خانگی،‌ پیاده‌رو‌ها و هر مانع دیگری که در مسیر وجود دارد حرکت کند. گرچه باید گفت هنوز مشخص نیست که آیا اسکات قادر به تشخیص چهره بوده و کالاهای خریداری شده را به درستی به دست صاحبانشان می‌رساند یا خیر؟

به نظر می‌رسد که ربات‌ها بخش مهمی از آینده صنعت تحویل کالا خواهند بود. پیش از این هم شرکت Stop & Shop از سوپرمارکت‌های خودران خود که محصولات موردنیاز مشتریان را به دست آن‌ها می‌رسانند رونمایی کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا