همانطور که می دانید، اوایل اسفندماه، شرکت سامسونگ از اولین گوشی تاشدنی با نام گلکسی فولد معرفی کرد.

در آستانه این گوشی تاشو به بازار، کارشناسان iFixit به سراغ کالبدشکافی آن پرداخته اند و میزان تعمیر پذیری را مورد بررسی قرار دادند. متخصصین iFixit امتیاز 2 از ۱۰ را برای گلکسی فولد در نظر گرفته‌اند که تعمیرپذیری پایین آن را نشان می‌دهد.

به نظر می رسد سامسونگ آن قدر درگیر اطمینان حاصل کردن از دوام لولای دستگاه بوده که به کلی ورود گرد و غبار و خاک به داخل آن را فراموش کرده است؛ و از آنجا که نمایشگر تاشوی این موبایل قطعه ای بسیار حساس است نادیده گرفتن این مسئله ریسک بسیار بزرگی محسوب می شود. اما حالا مشخص شده همین نقص طراحی گلکسی فولد علت خرابی حداقل سه نمونه از دستگاه هایی است که برای بررسی در اختیار رسانه قرار گرفته بودند، زیرا نمایشگر همه آنها به علت نفوذ جسم خارجی به داخل بدنه و فشار آوردن به پشت صفحه نمایش از کار افتاد.

از سوی دیگر نمایشگر ظریف و حساس آن نیز توسط یکی از لایه‌های محافظ Gorilla Glass پشتیبانی نمی‌شود تا بتوان این طراحی را واقعاً همراه با ریسک دانست. iFixit در کالبدشکافی این گوشی تاشو به بررسی تک به تک اجزای داخلی آن پرداخته و در انتها اعلام کرده است که گلکسی فولد به صورت هشدار دهنده‌ای آسیب پذیر است. هنگامی که گلکسی فولد را از بالا و پایین نگاه کنیم متوجه یک شکاف 7 میلی متری در قسمتی از بدنه دستگاه می شویم که صفحه نمایش از آنجا تا می شود.

همانطور که قبلا می دانیم، این گوشی دارای دو باتری است. یکی در سمت چپ گوشی 2135 میلی آمپر ساعتی و یکی در سمت راست 2245 میلی آمپر ساعتی است. مادربرد این گوشی هم از دو قسمت تشکیل شده که در سمت راست آن شامل تراشه اسنپدراگون 855، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی و واحد رادیویی قرار دارد.

اگرچه نسل کنونی از گوشی‌های گلکسی فولد دارای استانداردهای محافظتی IP نیستند اما به نظر می‌رسد سامسونگ باید برای رفع این مشکلات ایجاد شده به فکر پشتیبانی از آن‌ها در نسخه بعدی از گوشی‌های تاشو خود باشد. iFixit اعلام کرده است که مکانیزم باز و بسته شدن نمایشگر گوشی گلکسی فولد از بسیاری از لحاظ به خوبی طراحی شده و به نظر می‌رسد همانطور که سامسونگ وعده داده است می‌تواند برای حداقل 200 هزار بار باز و بسته شدن استحکام مناسب خود را حفظ کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *