نرم افزار و اینترنت

امکان حذف خودکار تمام تاریخچه مکانی و وبگردی را برای کاربران میسر کرد

گوگل یک ویژگی جدید را برای حساب کاربری کاربران خود فعال خواهد کرد که به کاربران کمک می کند سابقه موقعیت مکانی خود را به شکل خودکار غیرفعال کنند.

یکی‌ از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نگرانی‌ها در عصر دیجیتال کنونی به حریم خصوصی کاربران مربوط می‌شود. شرکت‌های بزرگ اینترنتی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره علایق شما، الگوی مصرفتان و داده‌های موقعیت‌محور، همواره درحال رصد‌کردن فعالیت‌هایتان هستند. گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی و اصلی‌ترین پل واسط کاربران به‌دنیای اینترنت، بخش اعظمی از این نگرانی را شامل می‌شود. نظارت بر جست‌وجو‌ها و نحوه خرید‌کردن آنلاین کاربران، اطلاعات بسیاری در اختیار این غول اینترنتی قرار داده است.

اکنون این شرکت برای کاهش نگرانی کاربران قابلیت جدیدی تحت‌نام «پاکسازی خودکار» معرفی کرده که به‌ افراد اجازه کنترل بیشتر بر تاریخچه مکان‌ها و فعالیت‌هایشان بر بستر وب و اپلیکیشن را می‌دهد. این قابلیت جدید به کاربران امکان می دهد سابقه موقعیت مکانی و دادههای فعالیت وب و برنامه های مختلف خود را به طور خودکار پس از یک دوره زمانی تعیین شده حذف کنند. برای مثال پس از سه یا 18 ماه کاربران، می توانند داده ها را حذف کنند.

در نسخه کنونی گوگل اکانت، برای مدیریت اطلاعات کافیست به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و از آنجا به آدرس Accounts > your Gmail address > Google Account > Manage your data & personalization بروید. در این بخش مشخص می‌شود که از بین فعالیت‌های وب‌گردی، تاریخچه موقعیت‌ها، اطلاعات مربوط به گوشی یا جستجوی یوتوب گوگل به کدام اطلاعات دسترسی دارد. حالا با کلیک روی Manage your activity controls می‌توانید دسترسی هر فعالیتی که خواستید را از گوگل بگیرید.

در سال گذشته، شیوه های ردیابی مکانی کاربران حواشی متعددی ایجاد کرد و باعث اعتراض بسیاری از افراد شد. اکنون گوگل تصمیم گرفته برای پایان دادن به این مشکلات از روشی جدید استفاده کند. گوگل اعلام کرده است که این ویژگی جدید در سراسر جهان “در هفته های آینده” در اختیار کاربران قرار می گیرد و علاوه بر گزینه های موجود، به کاربران این امکان را می دهد که این داده ها را به صورت دستی نیز حذف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا