نرم افزار و اینترنت

اجرای آزمایش مخفی‌سازی تعداد لایک‌های اینستاگرام در آمریکا

شرکت فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام اعلام کرده است که تعداد لایک های کاربران اینستاگرام از هفته آینده در ایالات متحده به شکل آزمایشی مخفی می شود. این شبکه اجتماعی از مدتی پیش پنهان کردن لایک را در کشورهای دیگر آزمایش کرده است. مدیر عامل اینستاگرام در این خصوص گفت برنامه اشتراک گذاری عکس (اینستاگرام) از هفته آینده گزینه لایک را مخفی خواهد کرد.

این بخشی از سیاست کلان برای اینستاگرام برای جلوگیری از تبدیل به توییتر دوم است؛ پلتفرمی که در آن کاربران مرتبا به خاطر عقاید سیاسی و مذهبی مورد حمله قرار می‌گیرند. پروژه مخفی‌سازی در ماه آوریل در کانادا کار خود را آغاز کرد و دو ماه بعد روانه‌ کشورهای ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزیلند شد. شرکت مالک اینستاگرام یعنی فیسبوک هم در ماه سپتامبر چنین آزمایشی را در استرالیا آغاز کرده است.

شرکت HypeAuditor که به‌عنوان رابط بین کسب‌وکارها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی فعالیت می‌کند، اعلام کرده در این کشورها بعد از آغاز پروژه مخفی‌سازی لایک‌ها، تعداد لایک‌های دریافتی پای پست‌های اینفلوئنسرها حدود ۳ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در این بین، در کشور ژاپن تعداد لایک‌های اینفلوئنسرها با وجود اینکه مخفی بوده، حدود ۶ درصد رشد داشته است. بیشترین کاهش لایک اینفلوئنسرها هم مربوط به کشور برزیل است که افراد دارای ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون فالوور، با کاهش ۲۸.۳۳ درصدی لایک روبرو شده‌اند.

در حال حاضر این شبکه اجتماعی در رابطه با عرضه این ویژگی برای تمام کاربران در سراسر جهان اطلاعاتی منتشر نکرده است. در حالی که حذف تعداد لایک های اینستاگرام می تواند تا حدودی فشار روی کاربران راه کاهش دهد؛ با این حال افراد برای رقابت بیشتر روی تعداد فالوورها تمرکز خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا