سخت افزار

سامسونگ تولید حافظه‌های 512 گیگابایتی UFS 3.1 را آغاز کرد

حافظه‌های داخلی مبتنی بر استاندارد UFS 3.0 در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و جذابیت آن‌ها را دوچندان کرده‌اند. اما حالا سامسونگ اعلام کرده که تولید انبوه تراشه‌های حافظه ۵۱۲ گیگابایتی مبتنی بر استاندارد UFS 3.1 آغاز شده است.

بر اساس ادعای سامسونگ، این تراشه‌های در مقایسه با UFS 3.0 سرعت نوشتن اطلاعات را به حدود ۳ برابر می‌رسانند و از مرز ۱ گیگابایت در ثانیه عبور می‌کنند. سامسونگ حافظه‌ eUFS 3.1 را سریع‌ترین در نوع خود نامیده است؛ زیرا در‌مقایسه‌ با حافظه‌های فعلی نوع eUFS 3.0، سرعت نوشتن اطلاعات آن سه‌برابر بیشتر است.

حافظه‌ی eUFS 3.1 هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات به‌ترتیب به به عملکرد ۱۰۰ هزار و ۷۰ هزار آی‌آپس می‌رسد. سرعت خواندن اطلاعات تغییری با مدل‌های قبلی نکرده است و حافظه‌های eUFS 3.1 در هر ثانیه می‌توانند ۲،۱۰۰ مگابایت اطلاعات را بخوانند. با‌این‌حال، مشخصات ارائه‌شده‌ی بیانگر سرعت بیشتر حافظه‌ی eUFS 3.1 از حافظه‌های SSD نوع SATA III است.

با توجه به اینکه روزبه‌روز به شمار گوشی‌های دارای قابلیت فیلمبرداری ۸K افزوده می‌شود و رزولوشن سنسور دوربین‌ها هم بالاتر می‌روند، چنین تکنولوژی جذابی تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می‌شود. بر اساس اعلام سامسونگ، تولید انبوه مدل ۵۱۲ گیگابایتی این تراشه‌های حافظه آغاز شده ولی قرار است مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن هم برای گوشی‌های پرچم‌دار تولید شود. به همین خاطر برای گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی فولد ۲ می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از این تراشه حافظه قدرتمند را داشته باشیم.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا