مایکروسافت روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد که روی ویندوز 10X برای استفاده در دستگاه‌های با یک نمایشگر تمرکز می‌کند، البته هنوز این شرکت در رابطه با زمان عرضه این سیستم عامل یا دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر اطلاعاتی منتشر نکرده است.

پانوس پانای، مدیر ویندوز و گجت‌های مایکروسافت با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد:

از ماه اکتبر که ما برنامه‌های خود برای گجت‌های ویندوزی مبتنی بر دو نمایشگر اعلام کردیم، جهان اطراف ما تا حد زیادی تغییر کرده است. ما ویندوز ۱۰X را برای انعطاف‌پذیری طراحی کرده‌ایم و همین انعطاف‌پذیری ما را قادر ساخته که فعلا تمرکز آن را به سمت گجت‌های ویندوزی مبتنی بر یک نمایشگر معطوف کنیم.

مایکروسافت در مورد ارائه‌ این سیستم‌عامل برای لپ‌تاپ‌های عادی تاریخ اعلام نکرده و در مورد عرضه گجت‌ های دو نمایشگره مبتنی بر این سیستم‌ عامل هم زمان مشخصی اعلام نشده است. با این حال، چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که ویندوز 10X ابتدا روانه‌ لپ‌تاپ‌های عادی می‌شود. مایکروسافت هنوز در حال توسعه دستگاه‌های خود با دو نمایشگر است و آن‌ها هنوز آماده تولید انبوه نشده‌اند. شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی در دنیا ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده مایکروسافت روی استفاده از سیستم عامل جدید خود برای لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های مجهز به یک نمایشگر تمرکز کند.

مایکروسافت در این دوران شاهد افزایش ۷۵ درصدی مدت زمان استفاده از سیستم عامل ویندوز ۱۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی بود. قرنطینه و همچنین آموزش آنلاین، افزایش استفاده از این محصولات را در پی داشته و افراد بجای گوشی‌های هوشمند یا تبلت، به سراغ کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی خود می‌روند.

ویندوز 10 ایکس که در اصل برای گجت‌های دو نمایشگره مانند سرفیس نئو طراحی شده، نسبت به نسخه معمولی ویندوز از رابط کاربری ساده‌تر و مدرن‌تری بهره می‌برد. همانطور که گفتیم، مایکروسافت در مورد زمان‌بندی ارائه ویندوز 10 ایکس هنوز اظهارنظر نکرده و در این زمینه گزارش‌هایی منتشر شده که عرضه این نسخه از ویندوز برای گجت‌های دو نمایشگره در سال ۲۰۲۰ محقق نخواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *