به گزارش بلو‌مبرگ، اپل، آمازون و تارگت طی هفته‌ گذشته در پی اعتراضات به مرگ جرج فلوید در آمریکا، اصلاحاتی روی فعالیت‌های تجاری خود اعمال کرده‌اند. اپل به‌صورت موقتی اکثر فروشگاه‌های حضوری خود را در ایالات متحده به‌منظور حفظ امنیت کارمندان و مشتریان تعطیل کرده است.

اپل بعد از چند هفته تعطیلی به خاطر کروناویروس برخی فروشگاه‌های خود را باز کرده بود اما به دلیل بروز موج ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا مجبور به بستن آنها شد. گفته می‌شود مردم در چند شهر از جمله واشنگتن به فروشگاه اپل حمله کرده و آن را تخریب کردند. کمپانی تارگت نیز اعلام کرد 32 فروشگاه خود را در مینیاپولیس تعطیل کرده و برخی دیگر از فروشگاه‌های خود را در شهرهای پرآشوب بسته است.

آمازون به رسانه‌ی بلومبرگ می‌گوید در پی اتفاقات اخیر به‌منظور تأمین امنیت کارکنانش در تعداد انگشت‌شماری از شهرهای آمریکا، میزان ارسال محصولات را کم کرده و برخی تدابیر دیگر نیز اندیشیده است. طبق ادعاهای مطرح‌شده ازسوی بلومبرگ، آمازون روز گذشته به رانندگانش در شیکاگو و لس آنجلس پیامی فرستاده و از آن‌ها خواسته است روند تحویل بسته‌ها را متوقف کنند و به خانه برگردند.

مینیاپولیس طی چند روز اخیر شاهد تظاهراتی بسیار شدید در پی مرگ جرج فلوید بوده است. یکی از پلیس‌های آمریکایی هفته‌ گذشته زانوی خود را برای چندین دقیقه روی گردن جرج فلوید (یکی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار) گذاشت و همین موضوع باعث مرگ او شد، در پی مرگ فلوید و پخش‌شدن ویدیوی مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان مینیاپولیس خشمگین شدند و به خیابان‌ها ریختند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *