شیائومی به تازگی مدل جدیدی از لپ تاپ می نوت بوک پرو 15 با پردازنده نسل دهم اینتل رونمایی کرده است. شیائومی می نوت بوک پرو 15 (2020)، بسیار مشابه با مدل Enhanced Edition است که این شرکت سال قبل راهی بازار کرده بود.

در مدل پایه این لپ تاپ شاهد حضور پردازنده i5-10210U اینتل هستیم که از 4 هسته و 8 رشته با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد که این میزان در حالت توربو به 4.2 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. برای مدل قدرتمندتر نیز پردازنده i7-10510U در نظر گرفته شده که تعداد هسته و رشته مشابهی داشته اما فرکانس آن در حالت پایه و توربو به ترتیب به 1.8 گیگاهرتز و 4.9 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

هر دو مدل به کارت گرافیگ مجزای انویدیا جیفورس MX350 مجهز شده‌اند. MX 350 انویدیا هم رده GTX 960M و کمی ضعیف‌تر از کارت گرافیک GTX 1050 است. MX350 در مقایسه با گرافیک MX250 که در نسل قبلی این لپ تاپ و همچنین مدل Mi NoteBook 14 دیده می‌شود، واحدهای سایه زنی بیشتری دارد. MX350 دارای ۶۴۰ واحد سایه زنی است در حالی که MX250 تنها ۳۸۴ واحد سایه زنی دارد. هردو گرافیک از معماری ۱۴ نانومتری پاسکال بهره می‌برند اما مصرف انرژی MX350 بیشتر از دو برابر MX250، یعنی ۲۵ وات است. همچنین پهنا باند حافظه MX350 کمی بیشتر است.

مدل پایه می نوت بوک پرو 15 از 512 گیگابایت حافظه پر سرعت NVMe SSD برخوردار است اما برای مدل بالاتر، نسخه 1 ترابایتی نیز در دسترس قرار دارد. همچنین این مدل‌ها به ترتیب 8 و 16 گیگابایت حافظه رم هم در اختیار شما قرار می‌دهند که از نوع DDR4 بوده و از فرکانس 2666 مگاهرتز بهره می‌برند. شیائومی برای خنک نگهداشتن لپ تاپ جدید خود از فن و لوله خنک کننده دوگانه استفاده کرده است.

لپ تاپ جدید شیائومی دارای نمایشگر ۱۵/۶ اینچی ال سی دی با پوشش محافظ گوریلا گلس 3 است. صفحه نمایش دستگاه رزولوشن 1080p و روشنایی 300 نیت دارد. صفحه نمایش لپ تاپ همچنین فضای رنگی sRGB را به طور 100درصد پوشش می‌دهد. روی دستگاه هم صفحه کلید با اندازه کامل به همراه نور پس زمینه قرار دارد. شیائومی برای امنیت بیشتر یک حسگر اثرنگشت در زیر تاچ پد دستگاه جای داده است.

در بخش اتصالات، دو پورت USB-C را در کنار یک کارت خوان در یک سمت از بدنه و دو پورت USB-A را به همراه HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در سمت دیگر آن شاهد هستیم که برای یک لپ تاپ کاملا مناسب هستند. پشتیبانی از وای فای ۵، اسپیکرهای ۲.۵ واتی هارمن و بلوتوث نسخه ۵ هم از دیگر قابلیت‌های این محصول هستند. لازم به ذکر است روی این لپ تاپ به صورت پیش فرض ویندوز ۱۰ نسخه Home (خانگی) نصب شده است.

این لپ تاپ جدید دارای باتری ۶۰ واتی است که با پخش مدام ویدیو می‌تواند تا ۱۷ ساعت دوام بیاورد. باتری دستگاه می‌تواند در مدت ۴۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود. همچنین با پورت های USB-C این لپ تاپ می‌توانید گوشی خود را با شارژ سریع ۱۸ وات، شارژ کنید. لپ تاپ شیائومی می نوت بوک پرو ۱۵ (۲۰۲۰) از هم اکنون در کشور چین قابل خرید است. نسخه پایه لپ تاپ با پردازنده i5، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت با قیمتی معادل ۸۵۰ دلار عرضه می‌شود. نسخه قوی‌تر با پردازنده i7، رم ۱۶ گیگابایت و حافظه ۱ ترابایت با برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *