همانطور که قبلا در اوایل ماه جاری فاش شده بود، لنوو به طور رسمی یک دستگاه مفهومی جدید را در نمایشگاه تجاری کنگره جهانی موبایل 2024 این هفته در بارسلون اسپانیا معرفی کرد. این نمایش یک لپ تاپ با صفحه نمایش شفاف را نشان می داد.

در واقع، این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود به طور رسمی به این محصول یک نام بسیار ابتدایی، مفهوم Lenovo ThinkBook Transparent Display Laptop داده است. این شرکت بر این باور است که افزودن صفحه‌نمایش شفاف، همراه با برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی، به دارندگان این امکان را می‌دهد که مستقیم‌تر با برنامه‌ها تعامل داشته باشند و احتمالاً ویژگی‌ها و عوامل شکل جدیدی را ارائه دهند.

محصول مفهومی واقعی نشان داده شده در MWC 2024 دارای یک صفحه نمایش 17.3 اینچی Micro-LED بدون حاشیه است که هر قسمت از صفحه نمایش قابل استفاده است. همچنین دارای یک صفحه کلید شفاف است که می توان با یک قلم تعامل کرد. با تمام این تبلیغات، به خاطر داشته باشید که این مفهوم در حال حاضر دقیقاً همین است و نه چیز بیشتر. لنوو نشان نداده است که قصد دارد یک صفحه نمایش شفاف در یک نوت بوک واقعی ThinkBook ارائه دهد.

این شرکت امروز برخی از نوت بوک های آینده را معرفی کرد که در آینده نزدیک به فروش خواهند رسید. اولین مورد Lenovo ThinkPad X12 Detachable Gen 2 است؛ این نوت بوک مبتنی بر ویندوز 11 دارای صفحه نمایش 12.3 اینچی IPS است که می تواند از صفحه کلید جدا شود. در داخل دستگاه، یک پردازنده Intel Core Ultra U، به همراه حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و حداکثر 32 گیگابایت رم، تعبیه شده است.

از بسیاری جهات، این لنوو جدید 2 در 1 بسیار شبیه رایانه های فروخته شده توسط مایکروسافت با سری سرفیس است. ThinkPad X12 Detachable Gen 2 در ماه آوریل با قیمت اولیه 1399 دلار عرضه می شود. همچنین ThinkBook 14 2-in-1 Gen 4 آینده نیز وجود دارد. نوت بوک 2 در 1 ویندوز 11 دارای لولای 360 درجه است، بنابراین می توان از آن به عنوان تبلت در هنگام چرخاندن صفحه نمایش لمسی 14 اینچی نیز استفاده کرد. همچنین دارای پردازنده های Intel Ultra Core، حداکثر 64 گیگابایت رم و حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره سازی برای کاربران تجاری و سازمانی رده بالا است. این محصول هم در ماه مارس با قیمت اولیه 1169 دلار عرضه می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *