آی‌اواس 14 (iOS 14) جدیدترین سیستم عامل اپل است که روز گذشته در رویداد WWDC 2020 معرفی شده و قابلیت های جدیدی همچون App Library می باشد. سیستم عامل iOS 14 از چیدمان جدید اپلیکشین ها بر اساس میزان استفاده گرفته تا انتقال ویجت‌ها به هوم اسکرین و تصویر در تصویر بسیاری از قابلیت‌های مورد انتظار کاربران آیفون را به ارمغان آورده که پیش از این در اندروید ارائه شده بودند.

یکی از قابلیت های جالب این نسخه App Clip است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود نسخه کامل اپلیکیشن‌ها از اپ استور با دانلود بخش کوچکی از اپ آن را تست کنند. اپل برنامه زمان بندی انتشار این نسخه را اعلام کرده که براساس آن، نسخه بتای iOS 14 از امروز در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد. همچنین در ماه جولای 2020 انتشار بتای عمومی آغاز می شود. این نسخه از سیستم عامل iOS که کاربران برای دریافت آن لحظه‌شماری می‌کنند، مهر ماه امسال و همزمان با معرفی سری آیفون ۱۲ منتشر خواهد شد.

در ادامه اپل فهرست گوشی های دریافت کننده آپدیت iOS 14 را منتشر کرده که شامل آیفون SE، آیفون 6s و 6s پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون ایکس، آیفون XR، آیفون XS و XS مکس، آیفون 11 و 11 پرو و 11 پرو مکس و آیفون SE 2020 می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *