سخت افزار

اینتل جزئیاتی از رابط تاندربولت 4 را منتشر کرد

در ماه ژانویه، شاهد معرفی تاندربولت 4 توسط اینتل بودیم. امروز این شرکت جزئیاتی از رابط تاندربولت 4 را اعلام کرده است. اول اینکه این رابط جدید با USB 4 سازگاری کامل دارد. هر دو استاندارد در اواخر سال جاری با پلتفرم Tiger Lake آغاز به کار خواهند کرد.

USB 4 از توان سرعت 20 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و می تواند با سخت افزار مناسب تا سرعت 40 گیگابیت برثانیه برسد. تاندربولت 4 از دو نمایشگر اکسترنال 4K یا یک 8K پشتیبانی می کند. این می تواند یک اتصال PCIe را با سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه انجام دهد (یک مزیت برای GPU خارجی) خواهد بود. همچنین از این درگاه می توان برای شارژ لپ تاپ تا 100W استفاده کرد.

رابط تاندربولت 4 به طور بومی با چهار درگاه در کل پشتیبانی می شوند – یکی Upstream و سه Downstream. لوازم جانبی متصل به حوض قادر خواهند بود کامپیوتر را بیدار کنند. همچنین امنیت بیشتری خواهد داشت زیرا به حفاظت از حافظه مستقیم نیاز دارد. همچنین امنیت بیشتری خواهد داشت زیرا به حفاظت Direct Memory Access نیاز دارد.

استاندارد تاندربولت 4 برای استفاده از سوی سازندگان رایگان است، اما برای مجوز نام و آرم آنها باید هزینه پرداخت کنند. در ادامه جدول مقایسه تفاوت های رابط تاندربولت 4 با دیگر رابط های تاندربولت 3، USB 3 و USB 4 آورده شده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا