نرم افزار و اینترنت

توسعه اپلیکیشن Tuna Scope برای ارزیابی ماهی تن با هوش مصنوعی

برجسته‌ترین بخش هر بشقاب سوشی، ماهی تن چرب است و برش قسمت مناسبی از ماهی تن که در دهان آب شود، چیزی است که آشپزان سال‌های زیادی از عمر خود را صرف یادگیری نحوه انجام آن می‌کنند. اما اکنون یک آژانس تبلیغاتی ژاپنی به نام Dentsu Inc اپلیکیشنی به نام Tuna Scope ساخته است که به هر کسی امکان می‌دهد بدون آموزش این کار را انجام دهد. این شرکت یک الگوریتم یادگیری ماشین را با استفاده از هزاران تصویر از برش ماهی تن آموزش داده است.

این برنامه می‌تواند در مورد کیفیت ماهی‌های مورد نظر برای خریداران چیزهای زیادی بیان کند. شرکت سازنده می‌گوید دقت این اپ در ارزیابی ماهی تن بیش از 90 درصد است. اپلیکیشن مورد بحث در حال حاضر توسط یک رستوران زنجیره‌ای سوشی به نام Kura Sushi در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رستوران که بیشتر ماهی تن مورد نیاز خود را از خارج از ژاپن تهیه می‌کند، یکی از دلایل استفاده از این اپ را ارزیابی کیفیت ماهی بدون سفر کردن اعلام کرده که به گفته آن مزیت بسیار قابل توجهی در دوران کرونا به شمار می‌رود. این رستوران همچنین یکی از ارزان قیمت ترین سوشی‌ها در ژاپن را عرضه می‌کند، بنابراین با استفاده از این اپ در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد.

تعدادی از متخصصان سنتی ارزیابی سوشی نسبت به این اپ دید کاملاً مثبتی ندارند. «Keiko Yamamoto»، سرآشپز سوشی که در لندن تدریس می‌کند، می‌گوید تشخیص دقیق معیارهایی که خریداران با نگاه به برش ماهی تن به دنبال آن‌ها هستند، بوسیله این اپ مشکل است. برنامه Tuna Scope تصاویری از برش‌های عرضی ماهی منجمد را بررسی می‌کند تا کیفیت آن را تعیین کند. با این حال، رستوران‌های سطح بالا تمایل دارند ماهی‌های تازه صید شده را سرو کنند و با برش ماهی، به بخش‌های مختلف بدن آن درجه‌های کیفی مختلفی می‌دهند که البته ارزیابی ماهی‌های تازه نیز از عهده این برنامه برمی‌آید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا