همانطور که بخاطر دارید، سونی، اکسپریا 1 II را به عنوان یک گوشی هوشمند در زمینه عکاسی ارائه کرد. این گوشی دارای حالت Photo Pro بود که برای بهبود کیفیت تصاویر قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربر فراهم می کرد. با این حال، فقدان پشتیبای از فرمت RAW یکی از مواردی بود که سونی آن را در گوشی خود قرار نداده بود و اکنون با انتشار پچ امنیتی ماه جولای در قالب به‌روزرسانی فریم ور 58.0.A.3.88 این قابلیت به اکسپریا 1 II افزوده شده است.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری حدودا 75 مگابایت حجم داشته و عملکرد دوربین جلویی گوشی ضمن برقراری تماس‌های ویدیویی را نیز ارتقاء خواهد داد. با این‌حال کاربران کماکان به هیچ یک از اشکال حالت شبانه دسترسی ندارند. این در حالیست که بسیاری از تولیدکنندگان در اسمارت‌فون‌های ارزان‌تر و رده پایین‌تر خود از این فناوری بهره می‌گیرند.

اکنون گزینه مربوط به فرمت RAW صرفا در حالت Photo Pro قابل دسترس است. فایل‌های عکس با فرمت DNG به ثبت رسیده و به‌صورت خودکار درون حافظه‌داخلی گوشی ذخیره می‌شوند. در اینجا هیچ گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی تصاویر در کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود ندارد؛ پدیده‌ای که به کاربران اطمینان می‌دهد که فرآیند ذخیره‌سازی داده‌ها در حافظه با سرعتی بسیار بالا انجام می‌شود

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *