لپ تاپ
موضوعات داغ

رونمایی مایکروسافت از سرفیس پرو ایکس با پردازنده SQ2

بدنبال معرفی سرفیس لپ تاپ گو، مایکروسافت از لپ تاپ سرفیس پرو ایکس مجهز به پردازنده SQ2 مبتنی بر ARM رونمایی کرد. تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM که در کنار مصرف بسیار پایین انرژی عملکرد را نیز تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

چپیست SQ2 در واقع با همکاری کوالکام و بر پایه پلتفرم اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G ساخته شده اما از نسل پنجم شبکه پشتیبانی نمی‌کند. در کنار این پردازنده 8 یا 16 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه SDD قابل تعویض نیز در نظر گرفته شده است. به لطف استفاده از تراشه ARM باتری دستگاه با یکبار شارژ تا 15 ساعت انرژی را تامین می‌کند.

یکی از محدودیت‌های ویندوز مبتنی بر ARM عدم پشتیبانی از برنامه‌های با معماری 64 بیتی بود اما مایکروسافت با توسعه شبیه‌سازی ویژه امکان اجرای این برنامه ها را فراهم خواهد کرد. با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های پرکاربرد به نسخه 64 بیتی کوچ کرده‌اند توسعه این شبیه‌ساز دامنه برنامه‌های سازگار با سرفیس پرو X و کارایی آن را بهبود خواهد بخشید.

نمایشگر دستگاه 13 اینچی PixelSense است و رزولوشن 2880 در 1920 پیکسلی دارد. این پنل با قلم دیجیتال نیز سازگار است. در کناره‌های دستگاه نیز دو پورت USB-C، درگاه سرفیس کانکت و سیم کارت به چشم می‌خورد. سرفیس پرو ایکس قرار است با قیمت پایه 1500 دلار در دسترس مشتریان قرار گیرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا