سخت افزار

با استاندارد اتصال چیپلت UCIe آشنا شوید!

چیپلت ها (بلوک‌های مدارهای مجتمع) به طور فزاینده‌ای در طراحی تراشه متداول هستند و برخی از بزرگترین شرکت‌های دنیای فناوری می‌خواهند آنها را در همه جا فراگیرتر کنند. Tom’s Hardware گزارش داد که ائتلافی از جمله AMD، ARM و اینتل استاندارد Universal Chiplet Interconnect Express (UCIe) را راه اندازی کرده اند که به منظور تسهیل اتصالات “die-to-die” در سخت افزار و نرم افزار است.

در نهایت، هدف استاندارد UCIe این است که به اندازه سایر استانداردهای اتصال مانند USB، PCIe و NVMe، فراگیر و جهانی بوده و در عین حال معیارهای قدرت و عملکرد استثنایی برای اتصالات چیپلت ارائه کند. هدف UCIe ایجاد استانداردی برای اتصال چیپلت‌ها به یکدیگر است که ترکیب و تطبیق اجزای مختلف چیپلت‌ها را برای شرکت‌ها در هنگام ساخت SoC آسان‌تر می‌کند. ایده پشت ماجرا این است که مشابه وقتی که به سادگی هر وسیله جانبی سازگار با PCIe را می‌توان در رایانه جای داد، شرکت‌های فناوری بتوانند به سادگی اجزای چیپلت‌های مختلف را در طراحی‌های بکارگیرند.

این اتحاد قبلاً مشخصات UCIe 1.0 را تأیید کرده است. این شرکا شامل ترکیبی از تراشه‌ سازهای سنگین و ابری مانند گوگل، متا، مایکروسافت، کوالکام، سامسونگ و TSMC است.ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا تراشه هایی را که با استاندارد جدید ساخته شده اند ببینید. گروه UCIe هنوز باید روی تعریف فرم فاکتور، پروتکل ها و سایر جزئیات کار کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا