صوتی و تصویری

معرفی BOE از نمایشگر 55 اینچی UHD با فناوری کوانتوم دات

شرکت سازنده چینی BOE با معرفی نمایشگر 55 اینچی 4K با فناوری AMQLED یا active-matrix Quantum Dot light-emitting diode به نقطه عطف دیگر از فناوری LCD دست یافته است. به طور رسمی، این یک پیشرفت عمده دیگر در زمینه نقاط کوانتومی الکترولومینسان BOE است. محصول 55 اینچی 4K AMQLED که توسط BOE به بازار عرضه شده این بار از فناوری نقطه کوانتومی الکترولومینسنت استفاده می کند و دارای رزولوشن 3840 × 2160 پیکسل، گستره رنگی تا 119 درصد NTSC و نسبت کنتراست 1000000:1 بوده که گسترده در زمینه نمایشگرهای بزرگ است.

در حال حاضر، کاربردهای فناوری Quantum Dot در محصولات نمایشگر عمدتاً شامل فناوری نور پس زمینه نقطه کوانتوم فوتولومینسانس و فناوری دیود نقطه کوانتومی الکترولومینسانس فعال (AMQLED) است. نمایشگرهای AMQLED متفاوت از فناوری نور پس زمینه نقطه کوانتومی، به نور پس زمینه احتیاج ندارند و نقاط کوانتومی با تزریق جریان می توانند نور را ساطع کنند. این از مزایای خود لومینسانس، طیف رنگی گسترده و عمر طولانی است که به جهت توسعه نمایشگرهای نقطه کوانتومی تبدیل شده است.

درصورتی که نمی دانید ، تلویزیون های کوانتوم دات نوع جدیدی از تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED هستند. این تصویر دقیقاً مانند صفحه LCD ایجاد شده است، اما فناوری نقطه کوانتومی باعث افزایش رنگ می شود. سیستم نور پس زمینه در تلویزیون LCD یک بانک LED است که در لبه صفحه یا بلافاصله در پشت آن نصب شده است. این نور پخش می شود، توسط یک صفحه راهنمای نور هدایت می شود و از طریق یک فیلتر قطبی پرتو می گیرد. فوتون ها سپس به لایه ای از بلورهای مایع برخورد می کنند که یا نور را مسدود می کند و یا اجازه می دهد از طریق فیلتر دوم قطبی عبور کند.

نور از لایه ای قبل از رسیدن به قطبشگر دوم، از لایه ای از فیلترهای رنگی قرمز، آبی و سبز (و گاهی زرد) عبور می کند. این زیر پیکسل ها هستند. بارهای الکتریکی اعمال شده به زیر پیکسل ها، ترکیبی از نور رنگی قابل مشاهده در طرف دیگر را تعدیل می کند. این کوکتل سبک باعث ایجاد مقدار رنگ هر پیکسل روی صفحه می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا