هواوی میت 40 پرو پلاس، به عنوان بالاترین و حرفه ای مدل خانواده میت 40 محسوب می شود. این دستگاه بسیاری از اجزای اصلی را با Mate 40 Pro مانند صفحه نمایش 6.76 اینچی OLED یا چیپست Kirin 9000 به اشتراک گذاشته، اما تفاوت های اساسی در سخت افزار دوربین وجود دارد. اکنون سایت DxOMark امروز به بررسی دوربین هواوی میت 40 پرو پلاس پرداخته و امتیازات آن را منتشر کرد.

در پشت این گوشی پنج دوربین تعبیه شده است. دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی (خروجی 12 مگاپیکسل)، معادل 23 میلیمتر با دیافراگم f/1.9 و سیستم لرزش‌گیر پیشرفته بهره می برد. دوربین دوم اولتراواید 20 مگاپیکسلی 1/1.54 اینچی با دیافراگم f/2.4 و قابلیت PDAF می باشد. همچنین دوربین تله اول 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و PDAF, OIS و دوربین تله فوتو دوم 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/4.4 و قابلیت PDAF و OIS است. در نهایت یک سنسور ToF 3D و سنسور دمای رنگ چند طیفی را در دوربین جای داده است. در حالت فیلمبرداری دوربین می تواند فیلم های 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند و فیلم 1080p را می توان با سرعت 480 فریم بر ثانیه برای جلوه های حرکت آهسته ضبط کرد.

دوربین اصلی هواوی میت 40 پرو پلاس توانست با امتیاز کلی 139، جایگاه اول بهترین دوربین را کسب کند. همچنین در بخش های عکس برداری، بزرگنمایی و فیلمبرداری توانست به ترتیب امتیاز 144 و 98 و 115 را کسب کند. نوردهی معمولاً دقیق است و دوربین دامنه دینامیکی گسترده ای را ارائه می دهد، حتی در صحنه های چالش برانگیز با کنتراست بالا، جزئیات سایه و برجسته خوبی را به تصویر می کشد.

رنگ به طور کلی خوب است و سیستم های تعادل سفیدی خودکار نتایج خنثی مطلوبی را ارائه می دهند، مگر اینکه در نور کم، جایی که ممکن است برخی از رنگ های رنگی ایجاد شود، عکس بگیرید. بافت ها به زیبایی ارائه می شوند و سطح جزئیات گرفته شده در اکثر شرایط بالا است. تیم DxOMark فقط در برخی از عکس های عمودی متوجه عملکرد کمی غیرطبیعی از بافت پوست شدند. میت 40 پرو پلاس برای نویز در میان بهترین ها نیست، اما با این وجود نتایج بسیار خوبی ارائه می دهد و در مجموع کاملاً بافت/نویز را حفظ می کند.

فوکوس خودکار سریع و ثابت به وضوح تصویر نیز کمک می کند، اما هنگام عکاسی نزدیک به سوژه شاهد چند خرابی فوکوس خودکار بودیم. میت 40 پرو پلاس برای عکسبرداری در شب بسیار خوب عمل کرده و بالاترین امتیاز را در این گروه تا به امروز کسب کرده است. دامنه پویا تا نور بسیار کم بسیار گسترده است، چیزی که اکثر رقبا با آن دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، هنگام ضبط صحنه های شب، بافت و نویز به خوبی متعادل هستند.

در بخش فیلمبرداری، تصاویر ویدئویی میت 40 پرو پلاس نوردهی، تعادل سفید خنثی و تعادل بافت/نویز را هنگام ضبط در نور شدید فضای باز یا در شرایط داخلی خوب از خود نشان می دهد. ازسوی دیگر، فوکوس خودکار در بیشتر مواقع تصویری سریع و دقیق بوده و سیستم تثبیت کننده دوربین در ثابت نگه داشتن کارها بسیار عالی عمل می کند و این گوشی را به گزینه ای برتر برای فیلمبرداران تلفن همراه تبدیل می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *