رپورتاژ آگهی

نکات مهمی که قبل خرید سرور مجازی باید بدانید!

سرور مجازی، یکی از بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، مزایا و امکانات مشابه سرور فیزیکی اختصاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با استفاده از VPS می‌توانید همه‌ی ایده‌های خود را به تجربه‌های قابل لمس تبدیل کنید و با هزینه‌ای بسیار اندک خدمات آنلاین خود را در محیطی امن و پایدار توسعه دهید. همین‌طور مقیاس‌پذیری بسیار بالای سرورهای مجازی در افزایش یا کاهش لحظه‌ای منابع باعث می‌شود تا این سرویس بتواند همه‌ی نیازهای زیرساختی کسب‌وکارتان را برطرف کند. ما در این مطلب، مهم‌ترین مزیت‌های VPS را شرح می‌دهیم، لطفن قبل از خرید سرور مجازی این مطلب را بخوانید.

مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی

سرور مجازی با ارایه‌ی ویژگی‌ها و مزایای ارزشمند متعدد، بسیاری از نگرانی‌ها و د‌غدغه‌های مدیران را درباره‌ی عملکرد سرویس میزبانی برطرف می‌کند. شما با خرید سرور مجازی، برخلاف هاست اشتراکی، منابع اختصاصی خود را در اختیار می‌گیرید. بنابراین افزایش مصرف سایر کاربران از منابع سرور فیزیکی، تاثیری روی عملکرد وب‌سایت‌تان ندارد. در VPSها مشابه سرورهای اختصاصی، به روت دسترسی دارید و می‌توانید نرم‌افزارهای موردنظر خود را نصب و یا سفارشی‌سازی کنید. هم‌چنین سرور مجازی با مقیاس‌پذیری بسیار بالا به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور لحظه‌ای بتوانید منابع مورد نظرتان را افزایش یا کاهش دهید. به‌طور کلی، شما با خرید سرور مجازی، نه‌تنها با مشکلات سرویس هاست اشتراکی رو‌به‌رو نیستید، بلکه بخش زیادی از مزایا و ویژگی‌های سرور اختصاصی را با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر، به اختیار می‌گیرید.

کاربرد سرور مجازی برای وب‌سایت‌ها

خرید سرور مجازی ایرانی یک راه‌حل مناسب و محبوب برای میزبانی وب‌سایت‌ها یا وب‌سرویس‌های در حال رشد است. از آن‌جایی‌که VPS، فضایی امن، قابل اعتماد و اختصاصی دارد به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت، فقط روی توسعه کسب‌وکارتان تمرکز کنید و خدمات آنلاین‌ خود را در به‌روزترین زیرساخت‌ گسترش دهید. در طرف دیگر می‌توانید با دسترسی کامل به سرور (روت) هرنوع تغییری را در کم‌ترین زمان و بالاترین سطح دسترسی اعمال کنید.

سرور مجازی

سرور مجازی علاوه‌بر میزبانی وب‌سایت‌ها، برای کارهای متعددی مانند فعالیت در بازارهای اقتصادی (بورس، رمزارز و …) و مدیریت ایمیل‌ها (ایمیل سرور)، انجام بازی‌های آنلاین (گیم‌ سرور) و … کاربرد دارد.

انواع کنترل پنل‌های سرور مجازی

کنترل پنل ابزاری نرم‌افزاری برای مدیریت سرور است که با کمک آن می‌توانید به همه‌ی امکانات و مواردی که در مدیریت سرور میزبانی‌ نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. با این‌که کنترل پنل‌های مختلف مزایای متفاوتی دارند، اما برخی ویژگی‌های کنترل پنل‌ها مشترک است. برای مثال، مدیریت فایل‌ها و ایمیل‌ها، نصب انواع پلاگین‌ها و نرم‌افزارهای تحت‌وب، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات، آمار میزان حجم مصرفی منابع سرور و بسیاری موارد دیگر از جمله مزیت‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از رابط گرافیکی کنترل پنل سرور، در اختیار داشته باشید.

متناسب با نوع سرور مجازی، که می‌تواند ویندوز سرور یا سرور مجازی لینوکس باشد، از کنترل‌پنل‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. به‌عنوان مثال، سی‌پنل و دایرکت‌ادمین از بهترین کنترل‌پنل‌های سرور مجازی لینوکسی هستند که قابلیت‌های کنترلی بسیار زیادی را در محیط گرافیکی ساده ارایه می‌دهند.

مهم‌ترین خطاهای هنگام اتصال به سرور مجازی

هر زمان که درخواستی برای اتصال به سرور مجازی ارسال می‌شود، VPS با ارسال کد‌های متفاوت به درخواست ارسال‌شده پاسخ می‌دهد. برخی از این کدهای بازگشتی نشان‌دهنده‌ی موفقیت و برخی نشان‌دهنده‌ی خطا در روند پاسخ‌دهی به درخواست‌ها هستند. برای مثال، خانواده‌ی خطاهای ۴۰۰، به وجود مشکل در سمت درخواست‌کننده و خانواده‌ی خطاهای ۵۰۰، به مشکلات سمت سرور اشاره می‌کنند.

در طرف دیگر هنگام اتصال به ویندوز سرور، خطای Connection Error به‌عنوان یکی از رایج‌ترین خطاها ممکن است به سه دلیل متفاوت اعم از «خاموش بودن سرور»، «قطع شده ارتباط سرور مجازی با شبکه» و «پایین بودن سطح دسترسی‌های ریموت دسکتاپ» نمایان شود. خطای رایج بعدی، CredSSP Encryption Oracle است که در بیش‌تر مواقع به‌دلیل به‌روز شدن سیستم‌عامل و ایجاد تغییر در تنظیمات پیش‌فرض رخ می‌دهد.

در حالت کلی شما برای برطرف کردن هر یک از خطاهای هنگام اتصال به سرور مجازی باید بتوانید در گام ابتدایی خطای نمایان‌شده را به‌درستی شناسایی کنید و با شناخت دقیق از دلیل بروز خطا، مسیر رفع مشکل را پیش بگیرید.

نکات امنیتی سرور مجازی

امنیت سرور مجازی، حفظ داده‌ها و اطلاعات آن برای بسیاری از مدیران پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی، فارغ از کوچک یا بزرگ بودن آن‌ها، اهمیت بسیاری دارد. در این مسیر، اقدامات متعددی را می‌توان برای افزایش سطح امنیت سرور مجازی به‌کار گرفت. به‌روزرسانی منظم نرم‌افزارها و پلاگین‌ها، حذف ماژول‌های بدون استفاده، غیرفعال‌سازی پورت‌های بدون کاربرد در شبکه، استفاده از رمزعبورهای قوی و تغییر آن‌ها در دوره‌های کوتاه‌مدت و استفاده از گواهی‌نامه‌های SSL از جمله اقدامات امنیتی موثری هستند که امنیت سرور مجازی را تاحد بسیاری افزایش می‌دهند.

علاوه‌براین موارد، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و فایروال‌ها در افزایش امنیت سرور بسیار موثر هستند. برنامه‌های ضدبدافزار، اسکنرهای روت‌کیت و هم‌چنین فعال کردن دیوار آتش (فایروال) یا استفاده از ابزار cPHulk که در cPanel یکپارچه‌شده و به‌عنوان یک فایروال ثانویه عمل می‌کند، در محافظت امن از سرور مجازی‌تان بسیار مفید است.

قیمت سرور مجازی

سرور مجازی نسبت به مزایا و ویژگی‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. با این‌حال، قیمت وی پی اس به فاکتورهای متعددی مانند «موقعیت جغرافیایی»، «میزان و نوع منابع» و «شیوه‌ی مدیریت» و … بستگی دارد. بدیهی است که سرورهای حاضر در موقعیت جغرافیایی ایران نسبت به سرورهای خارجی ارزان‌تر باشند. در طرف دیگر باید توجه داشته باشید که میزان منابعی که شما در اختیار دارید نیز در قیمت تمام‌شده‌ی سرور اثر می‌گذارد.

علاوه‌بر این موارد، شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرور مجازی با توجه به کیفیت سرویس‌های جانبی خود مانند پشتیبانی‌های فنی و غیره نرخ‌های متفاوتی را برای ارایه‌ی سرویس در نظر می‌گیرند. برای مثال شما با مراجعه به وب‌سایت آروان کلاد می‌توانید با هزینه‌ی حداقلی یک سرور مجازی با کیفیت را در اختیار داشته باشید و از پشتیبانی فنی شبانه‌روزی این شرکت نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که شما با خرید سرور مجازی علاوه‌بر در اختیار داشتن منابع اختصاصی قدرتمند می‌توانید امنیت، پایداری و توسعه‌ی بدون دغدغه و با کم‌ترین هزینه را تجربه کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا