گوناگون

ورایزن، شرکت های یاهو و AOL را به مبلغ 5 میلیارد دلار واگذار کرد

شرکت ورایزن مالکیت شرکت‌های یاهو و AOL را در ازای دریافت 5 میلیارد دلار به کمپانی Apollo Global Management واگذار می‌کند. این مبلغ بسیار از کمتر از 9 میلیارد دلاری است که ورایزن برای تصاحب آن‌ها پرداخت کرده بود. این دو شرکت تحت یک شرکت به نام یاهو و مدیریت «گورو گوراپان» به فعالیت ادامه می‌دهند و ورایزن 10 درصد در آن سهم خواهد داشت. این قرارداد شامل کسب و کار تبلیغات فناوری ورایزن می‌شود. زمانی که این قرارداد تکمیل شود، ورایزن دیگری مشکلی در تولید محتوا و تبلیغات نخواهد داشت.

ورایزن در سال 2015 برای تصاحب AOL حدود 4.4 میلیارد دلار هزینه کرد و دو سال بعد هم با پرداخت 4.5 میلیارد دلار مالکیت یاهو را در اختیار گرفت. البته به طور مشخص ورایزن بخش Verizon Media را واگذار می‌کند که یاهو و AOL هم از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود. از بین دیگر زیرمجموعه‌های این بخش از ورایزن می‌توانیم به سایت‌های مشهور حوزه‌ی فناوری مانند TechCrunch و Engadget اشاره کنیم. بعد از این واگذاری، Verizon Media با برند یاهو به کار خود ادامه می‌دهد.

در سال 2019 ورایزن پلتفرم «تامبلر» را با مبلغ نامعلومی فروخت که البته گفته می‌شود مبلغش کمتر از 3 میلیون دلار بوده که بسیار کمتر از 1.1 میلیارد دلاری است که یاهو برای خرید آن در سال 2013 پرداخت کرد. در سال‌های نه چندان دور، مردم برای اتصال به اینترنت از AOL استفاده می‌کردند و یاهو مورد استفاده شمار بالایی از کاربران بود. AOL در دوران اوج ارزش بازاری بیش از 200 میلیارد دلار داشت و ارزش بازار یاهو هم به 125 میلیارد دلار می‌‌رسید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا