با گذشت بیش از چهار سال از عرضه آن، گوگل سرانجام سیستم عامل فیوشا خود را برای عموم منتشر کرد. به گفته 9to5Google، این نرم افزار – که یک بار به عنوان جایگزین اندروید معرفی شد – در حال حاضر به عنوان بخشی از به روزرسانی که ممکن است صاحبان آن حتی متوجه آن نشوند، به نسل اول Nest Hub نیز راه پیدا می کند. اگرچه به نظر نمی رسد که یک نمایشگر هوشمند از سال 2018 بهترین دستگاه برای راه اندازی فیوشا باشد، اما گوگل احتمالاً رویکرد محتاطانه ای را اتخاذ کرده است.

این دستگاه همچنین توسط Flutter، یک چارچوب توسعه اپ منبع باز که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن ها را به راحتی به چندین سیستم عامل از جمله اندروید، آی‌اواس، ویندوز، مک اواس، لینوکس و وب بیاورند. بنابراین، گوگل باید به راحتی بتواند Fuchsia را با CastOS موجود در Hub عوض کند. به‌روزرسانی فیوشا برای نست هاب در یک برنامه زمانی چند ماهه به دست کاربران می‌رسد و ابتدا کاربران Preview Program می‌توانند آن را نصب کنند. از آنجایی که اعلام شده رابط و تجربه کاربری دستگاه بدون تغییر باقی می‌ماند، احتمالا بسیاری از دارندگان نست هاب اصلا متوجه مهاجرت به فیوشا نخواهند شد.

با این حال، گوگل جانب احتیاط را رعایت خواهد کرد چون می‌داند که تغییر سیستم عامل از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری کار راحتی نیست. این شرکت می‌خواهد با آزمایش عمومی فیوشا روی دستگاه‌های خود ثابت کند که سیستم عامل جدیدش حداقل آماده اجرا شدن روی لوازم هوشمند خانگی است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *