موبایل و تبلت

گوگل جزئیاتی از گوشی های پیکسل 6 و 6 پرو را منتشر کرد

گوگل امروز نگاه اولیه ای به گوشی های پرچمدار آینده خود پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ارائه کرد. مهمترین ویژگی این گوشی ها پردازنده سفارشی جدید به همراه سیستم دوربین و طراحی جدید است.  این گوشی‌ها از شبکه‌های نسل پنجم مخابراتی پشتیبانی کرده و از پاییز امسال وارد بازار می‌شوند. اصلی‌ترین نکته درباره گوشی‌های جدید گوگل، استفاده آن‌ها از پردازنده‌های اختصاصی این کمپانی است.تراشه پردازشی جدید که تنسور (Tensor) نام دارد اولین تلاش گوگل برای ساخت چیپست‌های مرکزی دستگاه‌های هوشمند است و به گوگل اجازه می‌دهد همانند اپل، یکپارچگی و هماهنگی بیشتری بین نرم‌افزار و سخت‌افزار خود ایجاد کند.

پردازنده Tensor در سری پیکسل 6 هیچ مشخصه تأییدشده ای در این مرحله ندارد. ما همچنین نمی دانیم چه کسی آنها را برای گوگل تولید می کند، اگرچه شایعات قبلی به سامسونگ اشاره می کرد. گوگل ادعا می کند که پیکسل 6 را سریع ترین، هوشمندترین و امن ترین گوشی پیکسل خواهد کرد. یکی از ویژگی های بارز این تراشه، هوش مصنوعی و قابلیت یادگیری ماشینی آن است که ظاهراً بیش از هر چیزی است که گوگل قبلاً در گوشی های خود داشته است. در حقیقت گوگل می‌گوید دلیل اصلی این کمپانی برای سرمایه گذاری بر روی توسعه چیپست های اختصاصی همین امر بوده است تا قابلیت‌هایی فراتر از رقبای اندرویدی ارائه کند.

برخی از این ویژگی های هوشمند در سیستم دوربین جدید در این دو گوشی استفاده می شود. هر و مدل پیکسل 6 معمولی و پیکسل 6 پرو دارای دوربین واید و الترا واید مشابه هستند اما مدل پرو از یک دوربین تله فوتو با زوم 4 برابری هم بهره می‌برد. متأسفانه جزئیات بیشتری از دوربین پیکسل‌های سری 6 گوگل ارائه نشده است. از سوی دیگر گوگل کیفیت فیلم برداری در این گوشی ها را نیز ارتقا بخشیده است. گزارشات اولیه عملی نشان می دهد که پیکسل 6 فیلم های مشابه یا حتی بهتر از آیفون 12 پرو مکس ضبط می کند.

تغییر دیگر پیکسل‌های سری 6 به صفحه نمایش آنها مربوط می‌شود و هر دو مدل از صفحه نمایش بهتری نسبت به نسل‌های پیشین بهره می‌برند. مدل پیکسل 6 به صفحه نمایش 90 هرتزی تخت مجهز خواهد بود اما مدل پیکسل 6 پرو دارای صفحه نمایش خمیده 120 هرتزی است. دوربین سلفی هر دو گوشی داخل ناچ حفره‌ای آنها در لبه فوقانی صفحه نمایش قرار گرفته است. طراحی پیکسل‌های سری 6 هم متفاوت از نسل قبل است و در پیکسل 6 معمولی شاهد قاب فلزی مات با قاب پشتی شیشه‌ای هستیم. مدل پیکسل 6 پرو هم دارای قاب فلزی براق و قاب پشتی شیشه است.

گوگل جزئیات بیشتر این گوشی‌ها از جمله ویژگی‌های فنی دوربین، حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی، باتری و تکنولوژی شارژ را به آینده موکول کرده و خبری از قیمت‌گذاری و زمان عرضه این دو گوشی در بازار نیز در دسترس نیست. به نظر می‌رسد اطلاعات بیشتر درباره پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در اکتبر امسال منتشر شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا