طبق گزارشات جدید، سامسونگ در حال مذاکره با تولیدکننده خودروهای برقی تسلا برای تولید تراشه های خودران نسل جدید بر اساس فرایند تولید تراشه 7 نانومتری (7 نانومتری) غول کره جنوبی است.

این گزارش که از کره جنوبی منتشر شده، ادعا می کند که هر دو شرکت تسلا و سامسونگ، چندین بار در مورد طراحی تراشه بحث کرده اند و همچنین نمونه های اولیه تراشه ها را برای سیستم آینده خودران Hardware 3 تسلا مبادله کرده اند. اگر سامسونگ از تسلا قرارداد بگیرد، انتظار می رود که این شرکت با استفاده از فرایند 7 نانومتری تولید خود را آغاز کند. این امر به احتمال زیاد رخ می دهد زیرا سامسونگ در حال تولید نسل فعلی کامپیوترهای سخت افزار 3 تسلا است.

سامسونگ در حال تولید تراشه های 5 نانومتری است اما از فرآیند 7 نانومتری برای تولید تراشه های رایانه خودران تسلا Hardware 4 استفاده می کند تا از عملکرد بالاتر و عملکرد پایدار تراشه هنگام نصب اطمینان حاصل شود. در حالی که زمان بندی تولید سخت افزار 4 هنوز مشخص نیست، اما با توجه به اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در رویداد AI Day ماه گذشته نشان داد که سخت افزار جدید برای رانندگی خودران مشخص شده است، انتظار داریم این کار ظرف چند ماه دیگر آغاز شود. فناوری Cybertruck در حدود یک سال آینده منتشر می شود.

سامسونگ در حال حاضر دومین تولید کننده بزرگ تراشه قراردادی در جهان، پس از TSMC می باشد. در حالی که سامسونگ 17.3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، TSMC مستقر در تایوان با 52.9 درصد سهم بازار فرسنگ ها جلوتر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *