گجت و پوشیدنی

پهپاد DJI Mavic 3 رونمایی شد

شرکت DJI بیشتر با پهپادهایش شناخته شده، اما احتمالاً مبتکرترین شرکت دوربین در حال حاضر است. پس از رونمایی از دوربین/گیمبال فول فریم Ronin 4K در ماه گذشته، اکنون پهپاد 2200 دلاری Mavic 3 را نه تنها با یک، بلکه با دو سیستم دوربین خلاقانه روانه بازار کرده است.

پهپاد Mavic 3 در دو مدل استاندارد و Cine، به همراه مدل ترکیبی”Fly More” عرضه شده که لوازم جانبی بیشتری را به همراه دارد. تفاوت مدل Cine نسبت به استاندارد، در داشتن حافظه SSD داخلی 1 ترابایتی و پشتیبانی از ضبط ویدیوی Apple ProRes 422 HQ می باشد (که کار را برای تولیدات فیلم حرفه ای بسیار مطلوب می کند)

دوربین اصلی 24 میلی‌متری Mavic 3 (معادل 35 میلی‌متری) با دیافراگم f/2.8 – f/11 هاسلبلد دارای سنسور چهار سوم (Four Thirds) بوده که به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از سنسور 1 اینچی در مدل فعلی Air 2S است. با این حال، ماژول دوربین خیلی بزرگتر به نظر نمی رسد و وزن Mavic 3 کمی کمتر از Mavic 2 است (895 گرم در مقایسه با 907 گرم).

به عنوان مثال، Four Thirds به اندازه سنسور Micro Four Thirds در دوربین جعبه‌ای BGH1 پاناسونیک است، بنابراین امکان ثبت تصویر و ویدیوهای سینمایی بهتری را فراهم کند. دیافراگم متغیر، همراه با فیلترهای ND اختیاری، عکاسی را در شرایط نوری مختلف آسان تر می کند. همچنین دارای یک سیستم فوکوس خودکار جدید به نام Vision Detection است که ظاهراً سرعت فوکوس را بهینه می‌کند.

با دوربین اصلی، اکنون قادر هتسید ویدیوی 5.1K با نرخ 50 فریم در ثانیه یا 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید. DJI مدعی است که به لطف پروفایل رنگی 10 بیتی D-Log، محدوده دینامیکی بومی 12.8 استاپ دارد. در بخش عکسبرداری، می توانید تصاویری 20 مگاپیکسلی در فرمت 12 بیت RAW ثبت کنید. 

اگر نیاز دارید خیلی خیلی نزدیکتر شوید، DJI دوربین دوم را مستقیماً بالای دوربین اصلی قرار داده است. این دوربین از یک سنسور 12 مگاپیکسلی نیم اینچی و لنز تله 162 میلی‌متری (معادل 35 میلی‌متر) برخوردار بوده که تقریباً زوم 4 برابر یا زوم هیبریدی ادعایی 28 برابر دارد. دیافراگم روی f/4.4 ثابت است و کنترل نوردهی را به‌جای دستی، کاملاً خودکار ارائه می‌کند. می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

DJI تایید کرده که Mavic 3 تا 46 دقیقه در شرایط ایده آل (40 دقیقه شناور) زمان پرواز خواهد داشت. این نسبت به Mavic 2 Pro یا Air 2S بسیار زیاد است که هر دو 31 دقیقه زمان پرواز را ارائه می دهند. همچنین در مقایسه با نسل قبلی، قادر است با سرعت 47 مایل در ساعت پرواز کند. این سرعت به لطف یک باتری با ظرفیت بالا، موتورها/ملخک ها کارآمد تر و شکل ساده‌تر روی بازوها، بدنه و گیمبال فراهم شده است.

Mavic 3 همچنین به لطف سیستم به روز شده APAS 5.0 که از ورودی های شش سنسور بینایی چشم ماهی و دو سنسور زاویه باز برای شناسایی و اجتناب از موانع استفاده کرده، ایمنی پرواز را افزایش می دهد. در همین حال، سیستم ActiveTrack 5.0 گزینه های جدیدی را برای ردیابی سوژه بدون در نظر گرفتن سوژه های در حال حرکت داشته و در صورت خارج شدن از کادر به ردیابی آن ادامه دهد و زمانی که دوباره ظاهر شد، آن را دوباره انتخاب کند. به گفته DJI همه این موارد امکان حرکت بیشتر و متنوع تر پهپاد و دوربین را فراهم می کند.

همچنین سیستم RTH (بازگشت به خانه) بهبودیافته آن امکان محاسبه خودکار کوتاه‌ترین، ایمن‌ترین و کم‌مصرف‌ترین مسیر برای فرود در نقطه اصلی خود فراهم می کند. این سیستم می تواند سرعت باد و قدرت مورد نیاز برای محاسبه مسیر را در نظر بگیرد و قبل از شروع عمل RTH به کاربران زمان پرواز بیشتری بدهد. یکی دیگر از ویژگی های به روز شده جلوگیری از تلفات سیگنال O3+ است که حداکثر برد کنترلی 15 کیلومتری را امکان پذیر می کند.

Mavic 3 همچنین اولین پهپاد DJI با امکان استریم با کیفیت 1080p و نرخ 60 فریم برثانیه را ارائه داده که بدان معناست که نمایش دوربین با وضوحی نزدیک به آنچه دوربین در واقع ضبط می کند نمایش داده می شود. همراه پهپاد، DJI تعداد لوازم جانبی نظیر کنترلر هوشمند DJI RC Pro، شارژر قابل حمل 65 واتی (سازگار با لپ تاپ و گوشی های هوشمند)، لنز فوق عریض و دو ست فیلترهای ND (ND4/8/16/32 و ND64/128/256/512) برای عکاسی در نور شدید خورشید را ارائه کرده است. همچنین یک کیف حمل را معرفی کرد که به یک کوله پشتی تبدیل می‌شود که می‌تواند پهپاد، لپ‌تاپ و سایر لوازم جانبی قرار بگیرد.

همانطور که متوجه شده اید، نقطه ضعف Mavic 3 قیمت نسبتا بالا است. مدل استاندارد پهپاد 2200 دلار قیمت داشته که شامل پهپاد Mavic 3، پوشش ذخیره سازی، یک باتری و شارژر، کنترل از راه دور RC-N1 و سایر موارد ضروری است. مدل Fly More Combo که 3000 دلار قیمت داشته، دو باتری (در مجموع سه عدد)، یک هاب شارژر سه باتری، مجموعه فیلتر ND4/8/16/32 و کیف/کوله پشتی فانتزی را اضافه می کند. در نهایت مدل 5000 دلاری Cine Premium Combo بوده که یک ترابایت SSD و ضبط Apple ProRes 422 HQ را در اختیار شما قرار می دهد. چند لوازم جانبی دیگر نیز به Fly More Combo اضافه می کند، از جمله کنترل از راه دور RC Pro، فیلترهای ND64/128/256/512 و کابل داده DJI 10Gbps.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا