جانشین پردازنده گرافیکی موبایل انویدیا GeForce MX450 به تازگی در یک پلتفرم بنچمارک مشاهده شده است. GeForce MX550 نسل بعدی پردازنده گرافیکی موبایل سطح پایه این شرکت است که ظاهراً با اختلاف 15 درصدی نسبت به نسل قبلی خود پیشی گرفته است.

گزارش اصلی در مورد یک کارت گرافیک ناشناس انویدیا با 2 گیگابایت VRAM صحبت می کند که بر روی لپ تاپ لنوو مجهز شده به پردازنده نسل دوازدهم Alder Lake اینتل i7-1260P است. این پردازنده گرافیکی که هنوز به طور رسمی منتشر نشده، امتیاز 39000 را در بنچمارک OpenCL گیگ بنچ به دست آورد که آن را در برتری 15 درصدی نسبت به MX450 قرار می دهد.

نکته جالب این است که بنچمارک ها همچنین نشان می دهند که این پردازنده گرافیکی با کارت گرافیک موبایل GeForce GTX 1050 Ti قابل مقایسه است. از دیگر جنبه های قابل توجه می توان به معماری GA107 اشاره کرد که همان معماری GeForce RTX 3050 و 2 گیگابایت VRAM است.

اگرچه، این سؤال را مطرح می شود که آیا تیم سبز قصد دارد به Ray Tracing در چنین کارت سطح ورودی اجازه دهد یا خیر. اگر این شرکت فناوری DLSS (Deep Learning Super Sampling) را فعال کند که بهتر به نوت‌بوک‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه بازی روان‌تری را در عناوین نسل فعلی ارائه دهند، عملی‌تر به نظر می‌رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *