کامپیوترهای ویندوز 11 مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت اواخر امسال عرضه می شوند. این رایانه ها علاوه بر عمر باتری قوی و عملکرد سریع، باید تجربه بازی مناسبی را ارائه دهند. در GDC 2024، یکی از مهندسان کوالکام گفت که شبیه‌سازی x86/x64 باید بسیار کارآمد عمل کند و بیشتر بازی‌ها باید بدون بهینه‌سازی اضافی “فقط کار کنند”.

توسعه دهندگان بازی که می خواهند بازی های خود را روی کامیپیوترهای ARM نسل بعدی در دسترس قرار دهند، می توانند از بین چندین گزینه انتخاب کنند. بهترین راه این است که بازی را به صورت بومی برای کارآمدترین عملکرد و مصرف انرژی بهینه کنید. گزینه دوم ایجاد یک برنامه ترکیبی با کتابخانه های بومی ویندوز و درایورهای کوالکام است، در حالی که بقیه بازی شبیه سازی می شود. در نهایت، توسعه دهندگان می توانند همه چیز را همانطور که هست رها کنند و به اسنپدراگون ایکس الیت اجازه دهند پروژه های خود را با استفاده از شبیه سازی x64 اجرا کند.

کوالکام به لطف حافظه کش، شبیه سازی “بسیار کارآمد” را وعده می دهد. یکی از اسلایدهای کوالکام در کنفرانس GDC اشاره کرد: “پس از اولین هیت برای ترجمه یک بلوک جدید کد، سیستم کش بسیار کارآمد است.” پردازنده گرافیکی Adreno به لطف درایورهای دایرکت ایکس 11 و 12، Vulkan و OpenGL باید اکثر بازی ها را مدیریت کند. لایه های نگاشت نیز باید امکان اجرای بازی های قدیمی DirectX 9 را فراهم کنند.

البته محدودیت هایی هم وجود دارد؛ سیستم‌های ضد تقلب که در سطح هسته کار می‌کنند، تا زمانی که به صورت بومی پورت نشوند، درست مانند بازی‌هایی که از دستورالعمل‌های AVX استفاده می‌کنند، کار نمی‌کنند. کوالکام ادعا می‌کند که مهندسان آن در حال آزمایش تمام بازی‌های برتر در استیم هستند و اکثر آنها باید کار کنند. Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 (آنها را با Surface Pro 10 for Business و Surface Laptop 6 for Business اشتباه نگیرید) باید جزو اولین کامپیوترهای ویندوزی با تراشه Snapdragon Elite X باشند.اگرچه مایکروسافت قصد ندارد آنها را به عنوان دستگاه های بازی قرار دهد، اما جالب است که ببینیم آخرین تراشه متمرکز بر رایانه کوالکام چگونه بازی های مدرن را به صورت بومی و شبیه سازی انجام می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *