XClass TV یک پلتفرم تلویزیون هوشمند است که توسط Comcast، شرکت مخابراتی Xfinity، Sky و NBCUniversal توسعه یافته است. این پلتفرم بر اساس سیستم عامل X1 این شرکت ساخته شده که در حال حاضر استریم باکس های Xfinity Flex و Xfinity X1 را تامین می کند. در نتیجه، همه زنگ‌ها و سوت‌هایی را ارائه می‌کند که از یک پلت‌فرم تلویزیون هوشمند انتظار می‌رود.

مانند بسیاری دیگر از پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند موجود در بازار، دسترسی به محتوایی را که دوست دارید و از آن لذت می‌برید آسان می‌کند. بخش کلیدی پلتفرم “Launchpad” است. این نوار بالای صفحه اصلی پلتفرم است و جدیدترین چیزهایی را که مصرف کننده تماشا می کند را نشان می دهد. این می تواند یک نمایش در نتفلیکس یا یک کانال روی آنتن دیجیتال متصل یا دستگاهی باشد که به ورودی HDMI متصل است.

علاوه بر این می‌توانید به جست و جو برنامه‌ها بپردازید و محتواهای رایگان را در دسته‌ جداگانه مشاهده کنید. کنترل صدا در تلویزیون XClass نیز امکان پذیر است و تمام تلویزیون هایی که روی پلتفرم کار می کنند دارای یک کنترل از راه دور هستند که دارای یک میکروفون و یک دکمه صدا برای صحبت کردن آنچه شما نیاز دارید می باشد. اما از دستیار گوگل، الکسا یا سیری استفاده نمی کند. در عوض، این شرکت از فناوری صدای اختصاصی استفاده می کند.

کدام اپلیکیشن ها در تلویزیون XClass موجود است؟

اپلیکیشن ها بخش حیاتی هر پلتفرمی هستند؛ در این راستا، XClass تعداد برنامه‌های مناسبی دارد؛ اما نسبت به رقبا محدودتر است. با این حال، شما به سرویس‌های پخش مانند Prime Video، Disney+، Hulu، HBO Max، Peacock و YouTube دسترسی دارید. سرویس‌های محبوب مانند Apple TV+ و Starz وجود ندارند، اما طبق پیش بینی این برنامه‌ها در سه ماهه اول سال 2022 در دسترس قرار می‌گیرند.

برخلاف دستگاه Xfinity Flex Comcast که منحصر کاربران پهنای باند این کمپانی بود؛ تلویزیون‌های دارای XClass در دسترس همه هستند و برای استفاده از این تلویزیون‌ها نیازی به عضویت در اکوسیستم Comcast ندارید. اما باید یک حساب تلویزیونی رایگان XClass ایجاد کنید.

رقبای تلویزیون XClass

مانند هر پلتفرم جدید، تلویزیون XClass Comcast با مشکلاتی مانند فقدان برخی برنامه ها و یا سخت افزار محدود دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین اگر این مشکلات شما را آزار می‌دهد می‌توانید از سه پلت‌فرم تلویزیون هوشمند اصلی Roku، Fire TV و Android TV که در تلویزیون‌های Sony، TCL، Hisense و غیره موجود هستند؛ استفاده کنید. سایر برندهای تلویزیون مانند ال‌جی، سامسونگ و ویزیو از پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند خود استفاده می‌کنند. بنابراین گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بسته به نیازتان از آن‌ها استفاده نمایید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *