کنسول و بازی

ولو درایورهای ویندوز 10 را برای Steam Deck منتشر کرد

شرکت Valve امروز اعلام کرد که درایورهای ویندوز را برای کنسول دستی Steam Deck خود ارائه می دهد. این درایورها سازگاری سخت افزاری حیاتی را برای کسانی که می خواهند از سیستم عامل مایکروسافت استفاده کرده، فعال می کنند.

درایورهایی که امروز منتشر می شوند برای گرافیک، وای فای و بلوتوث هستند. Valve گفت که درایورهای صوتی هنوز با AMD در حال کار هستند، بنابراین امروز در دسترس نیستند. به این ترتیب، هیچ پشتیبانی صوتی از طریق بلندگوها یا جک هدفون در Steam Deck وجود نخواهد داشت. کاربران باید از دستگاه های صوتی بلوتوث یا USB استفاده کنند. درایورها فقط برای ویندوز 10 ارائه می شوند. درایورهای ویندوز 11 در حال کار هستند و بعداً با یک بروز رسانی بایوس ارائه می شوند که پشتیبانی از fTPM را که برای ویندوز 11 اجباری است، فعال می کند.

Steam Deck در حال حاضر از بوت دوگانه پشتیبانی نمی کند (ویژگی که بعدا ارائه خواهد شد). بنابراین کاربران باید SteamOS موجود را با ویندوز 10 جایگزین کنند و اگر بخواهند به عقب برگردند، بالعکس این کار انجام می دهند. Steam Deck اساساً یک رایانه شخصی x86 دستی است و به همین دلیل از نصب هر سیستم عامل دسکتاپ پشتیبانی می کند، اگرچه عملکرد کامل همچنان به پشتیبانی از درایور بومی نیاز دارد. این دستگاه با سیستم عامل Valve SteamOS از پیش نصب شده است، یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس که از شبیه ساز پروتون برای اجرای بازی های ویندوز در فروشگاه Steam استفاده می کند.

در حالی که SteamOS به طور خاص برای سخت افزار Steam Deck طراحی شده است و در زمان عرضه از بازی ها پشتیبانی می کند، اما هنوز از تک تک بازی های موجود در فروشگاه Steam به روش ویندوز، پشتیبانی نمی کند، و همچنین از نصب بازی ها از منابع دیگر مانند Epic پشتیبانی نمی کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا