اندروید سال‌هاست که پشتیبانی قوی از چند پرفایل دارد، که مخصوصاً در دستگاه‌های مشترک مفید است. با این حال، این عملکرد در تاریخ اخیر تغییر چندانی نکرده است، و به نظر می‌رسد که خود گوگل گهگاه وجود آن را فراموش می‌کند – Google TV، که مبتنی بر اندروید است، تا اکتبر سال گذشته پشتیبانی چند پروفایل را دریافت نمی‌کرد. خوشبختانه، به نظر می رسد چند پیشرفت برای اندروید 13 در راه است.

دومین پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 هفته گذشته منتشر شد، و حتی با وجود اینکه هیچ ویژگی مرتبط با نمایه به‌طور پیش‌فرض در دسترس نیست، چند تغییر در حال آزمایش هستند. هنگامی که پرچم «flag_user_switcher_chip» در SYstemUI فعال است، یک دکمه انتخابگر پروفایل جدید در نوار وضعیت وجود دارد که با فشار دادن، فهرستی از پروفایل های موجود را نشان می‌دهد.

تغییر دیگری که در توسعه ایجاد شده، تغییر دهنده پروفایل کاربر تمام صفحه جدید است که احتمالاً برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته شده است. می توان آن را به صورت دستی با مقدار پیکربندی «config_enableFullscreenUserSwitcher» فعال کرد. همچنین یک منوی تنظیمات به روز شده برای ایجاد پروفایل های کاربر، با چندین گزینه رنگی برای انتخاب در صورت عدم استفاده از عکس پروفایل وجود دارد.

مشخص نیست که آیا ویژگی‌های پروفایل جدید برای همه در نسخه نهایی اندروید 13 فعال می‌شود یا اینکه گوگل منتظر انتشار بعدی خواهد بود. این امکان وجود دارد که برخی از (یا همه) عملکردهای جدید فقط در تبلت ها نشان داده شوند، جایی که نمایه ها احتمالاً بیشترین استفاده را دارند، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم. همچنین یک تعویض‌کننده پروفایل روی صفحه قفل وجود دارد که از اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 در حال آزمایش بوده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *