سخت افزار

رونمایی از جدیدترین کامپیوترها و لوازم جانبی MSI

در کامپیوتکس امسال، MSI بازگشت سری برتر Titan GT خود را با لپ تاپ Titan GT77 به اشتراک گذاشته است. این یک جایگزین قدرتمند برای دسکتاپ است و نسخه بعدی قرار است با پردازنده‌های نسل دوازدهم سری HX اینتل که چند هفته پیش معرفی شدند، ارائه شود. MSI همچنین طیف گسترده ای از محصولات جدید از جمله دسکتاپ ها، مانیتورها، لوازم جانبی و قطعات سخت افزاری را معرفی کرد. تاریخ عرضه یا قیمت هیچ یک از محصولات مشخص نشده، اما باید طی چند ماه آینده عرضه شوند.

سری Titan GT MSI چند سالی است که به روز نشده است، بنابراین مطمئناً جهشی در عملکرد وجود دارد. جدیدترین مدل‌های موجود در حال حاضر همچنان از سری GeForce RTX 20 انویدیا استفاده می‌کنند، بنابراین برخی ارتقاءهای بزرگ در کار خواهند بود. با این حال، MSI در حال حاضر جزئیات زیادی در مورد Titan GT77 جدید به اشتراک نگذاشته است. این شرکت میزبان رویدادی به نام MSIology: Ahead of the Curve در 7 ژوئن است تا بیشتر به اشتراک بگذارد.

یکی دیگر از رایانه های شخصی گیمینگ جدید MSI که امروز معرفی شد، دسکتاپ MAG Trident S 5M بود، اما واقعاً آن چیزی نیست که با شنیدن «کامپیوتر بازی» به آن فکر کنید. MSI می‌گوید این رایانه روی بازی‌های ابری و موبایلی متمرکز بوده و قرار است در کنار تلویزیون اتاق نشیمن شما قرار بگیرد. این دستگاه به یک پردازنده AMD Ryzen 7 5700G بوده که از وضوح Super FidelityFX پشتیبانی می کند، بنابراین باید بتوانید برخی از بازی ها را بدون نیاز به گرافیک مجزا اجرا کنید. همچنین یک جعبه 2.6 لیتری بسیار کوچک است، بنابراین باید به طور منظم در هر فضای نشیمن قرار گیرد.

اما تمرکز بر روی موبایل و بازی های ابری است و MSI از شما انتظار دارد که از شبیه ساز MSI App Player برای اجرای بازی های اندروید استفاده کنید، به علاوه یک اشتراک 30 روزه برای Xbox Game Pass Ultimate دریافت می کنید تا بتوانید بازی های ابری را نیز امتحان کنید. علیرغم تمرکز آن بر روی فضای ابری، همچنان دارای دو اسلات M.2 و یک محفظه درایو 2.5 اینچی برای ذخیره سازی است، بنابراین می توانید آن را برای ذخیره تعداد زیادی بازی گسترش دهید. همچنین دارای دو اسلات رم DDR4 است که تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند.

با تمرکز بیشتر بر روی جنبه بهره وری، MSI همچنین چند کامپیوتر آل این وان جدید به نام های Modern AM242 و AM272 را معرفی کرد. MSI چیز زیادی در مورد این رایانه های جدید نگفته، به جز اینکه آنها دارای وب کم Full HD داخلی هستند و از یک پنل IPS برای زاویه دید بهینه بهره می برد. آنها همچنین با نرم‌افزار Cloud Center MSI ارائه می‌شوند که به شما فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی برای پشتیبان‌گیری از دستگاه‌های اندروید یا iOS و همچنین رایانه شما می‌دهد.

اگر فقط مانیتور می خواهید، مانیتور MSI Modern MD272 نیز وجود دارد. باز هم، جزئیات زیادی در مورد این مورد وجود ندارد، اما به نظر می رسد یک مانیتور 27 اینچی باشد و از اتصال USB Type-C با انتقال برق 65 وات به لپ‌تاپ شما پشتیبانی می‌کند، بنابراین اتصال و راه‌اندازی آن باید بسیار راحت باشد. همچنین شامل تنظیمات 4 جهته (ارتفاع، شیب، چرخش و محور) است و از طراحی بدون ابزار استفاده می کند تا بتوانید به راحتی آن را راه اندازی کنید.

با حرکت به سمت قطعات رایانه، MSI دو کارت گرافیک جدید بر اساس پرچمدار انویدیا GeForce RTX 3090 Ti معرفی کرد. مدل‌های جدید شامل MSI GeForce RTX 3090 Ti Suprim X 24G می‌شود که با سیستم خنک‌کننده MSI Tri Frozr 2S با Torx Fan 4.0، هشت لوله هسته، پره‌های کنترل جریان هوا و صفحه پایه مسی عرضه می‌شود. برای جایگزینی کمی ارزان‌تر، GeForce RTX 3090 Ti Gaming X Trio 24G وجود دارد که از همان قالب برخوردار بوده، اما از سیستم خنک‌کننده کمی متفاوت استفاده می‌کند. این کارت هنوز یک کارت سه فن است، اما از سیستم خنک کننده Tri Frozr 2 (نه 2S) MSI استفاده می کند تا کارها را به خوبی اجرا کند.

یکی دیگر از قطعات MSI معرفی شده امروز Spatium M480 PCIe 4.0 2TB SSD است که دارای هیت سینک یکپارچه می باشد و مبتنی بودن بر PCIe 4.0 به این معنی است که سرعت انتقال تا 7000 مگابایت بر ثانیه را دریافت می‌کنید و هیت سینک به تراشه کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری خنک بماند تا بتواند در بالاترین حد توانایی‌های خود عمل کند. به نظر می رسد که برای استفاده با پلی استیشن 5 طراحی شده، اما تا زمانی که فضایی برای قرار دادن هیت سینک وجود دارد، باید بتوانید آن را با هر رایانه شخصی استفاده کنید.

با توجه به تجهیزات جانبی، MSI کیبورد گیمینگ جدید Vigot GK71 Sonic را معرفی کرد. این کیبورد از سوئیچ های مکانیکی قرمز خطی MSI که با Khail ساخته شده، استفاده می کند و این شرکت می گوید سبک ترین سوئیچ های مکانیکی خطی در جهان هستند که فقط به 35 گرم نیرو نیاز دارند. این صفحه‌کلید همچنین دارای نورپردازی RGB، کنترل‌های داخلی داخلی است و طراحی در اندازه کامل دارد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا