نرم افزار و اینترنت

آخرین نسخه بتای iOS 16 توانایی ویرایش و حذف پیام ها را محدود می کند

اپل در حال کاهش ویژگی‌های افتخارآمیز ویرایش iMessage و عدم ارسال iOS 16 است. این شرکت چهارمین نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura را منتشر کرده که شما را به پنج ویرایش برای یک پیام معین در 15 دقیقه در دسترس محدود می‌کند و پنجره ارسال نشده را از 15 دقیقه به تنها دو دقیقه کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید روی یک پیام ضربه بزنید تا تاریخچه ویرایش آن را ببینید – قبلاً فقط اخطاری درباره ویرایش آن را مشاهده می‌کردید.

شرکت درباره این تصمیم توضیحی نداد. با این حال، AppleInsider پتانسیل های سوء استفاده با رویکرد قبلی را تشریح کرد. کسی می تواند یک پیام را ویرایش کند تا به نظر برسد که شما با چیزی موافقت کرده اید. آنها می توانند متناوب با ارسال پیام هایی که به اندازه کافی طول بکشد تا مورد توجه قرار گیرند، شما را آزار دهند، اما قبل از اینکه بتوانید شواهد را حفظ کنید ناپدید می شوند.

همیشه می توانید با غیرفعال کردن iMessage از ویرایش و ارسال نشدن جلوگیری کنید. که مکالمات را مجبور به ارسال پیامک می کند، جایی که این ویژگی ها در دسترس نیستند. حرکات اپل به طور کامل از آزار و اذیت جلوگیری نمی کند، اما ممکن است شما را تشویق کند که iMessage را بدون ترس از اینکه کسی به راحتی مکالمات شما را تغییر دهد، روشن کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا