نرم افزار و اینترنت

اوپو از نسخه ColorOS 13 با ویژگی های جدید رونمایی کرد

اوپو امروز بروزرسانی ColorOS 13 خود را عرضه کرده و ویژگی‌هایی را که برای دستگاه‌هایش در راه است (همراه با ارتقای آنها به اندروید 13)، شرح داده است. اوپو – که مانند ویوو ، وان پلاس و سایر برندهای چینی توسط غول فناوری BBK Electronics کنترل می شود – می گوید که این بروزرسانی برای اولین بار در فایند X5 و X5 پرو در ماه جاری و قبل از عرضه آن در حدود 33 مدل اضافی در این ماه ارائه می شود.

یکی از ویژگی‌های کوچک‌ که ارزش فراخوانی دارد، ویژگی پیکسل‌سازی منظمی است که برای اسکرین‌شات‌ها در چت‌های واتس اپ و مسنجر در دسترس خواهد بود. یک گزینه جدید «Pixelate» در پنجره ویرایش ظاهر می‌شود، که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا نام و تصویر نمایه مخاطب به طور خودکار محو شود. همچنین می‌توانید از این ابزار برای محو کردن دستی محتوای پیام‌ها استفاده کنید. اگر می خواهید به سرعت تبادل پیام را بدون فاش کردن تمام جزئیات به اشتراک بگذارید، می تواند یک ویژگی کوچک مفید باشد.

همانطور که انتظار دارید، ColorOS 13 شامل بسیاری از ویژگی‌های استانداردی است که گوگل در بروزرسانی اندروید امسال تعبیه کرده، مانند تنظیمات حریم خصوصی پیشرفته یا امکان بازتاب Google Messages در کروم بوک متصل شده. همچنین برخی از شباهت‌های آشکار با به‌روزرسانی OxygenOS 13 توسط زیر نام تجاری اوپو که اخیراً اعلام شده، وجود دارد که بر روی همان پایگاه کد اصلی ColorOS اجرا می‌شود. این دو بروزرسانی طرح‌های ویجت نمایشگر همیشه روشن را به اشتراک می‌گذارند، از جمله یکی برای اسپاتیفای با کنترل‌های پخش داخلی، و همچنین ترفندهای طراحی مشابه که شامل ویجت‌های صفحه اصلی و پوشه‌های قابل تغییر اندازه است.

اما برخی از ویژگی های جدید برای ColorOS 13 نیز وجود دارد که هنوز برای OxygenOS ارائه نشده است. به عنوان مثال، اوپو یک ویژگی جدید “Multi-Screen Connect” را ارائه کرده که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه پنجره از یک گوشی را در رایانه ویندوز متصل نشان دهید. این شامل دو برنامه پس‌زمینه در کنار یک دایرکت میرور نمایشگر تلفن است. بر اساس اعلام اوپو، این اتصال همچنین انتقال فایل ها بین گوشی هوشمند و ویندوز را ساده می کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کوچک و در عین حال بالقوه مفید، چیزی است که اوپو آن را Meeting Assistant می‌نامد، برای بهبود قابلیت اطمینان تماس‌های برقرار شده از طریق زوم، مایکروسافت تیمز یا گوگل میت با اولویت دادن به داده‌های ترافیکی آنها بر سایر برنامه‌ها طراحی شده است. همچنین اندازه اعلان‌های دریافتی را کاهش می‌دهد تا حواس‌شان را در حین مکالمه کم‌تر کند.

بروزرسانی‌های ادعا شده برای ColorOS 13 شامل اولین چیزی است که اوپو آن را Dynamic Computing Engine می‌نامد، که می‌گوید عمر باتری را افزایش می‌دهد و به برنامه‌های بیشتری اجازه می‌دهد در پس‌زمینه باز نگه داشته شوند. انتشار ColorOS 13 تنها چند روز پس از انتشار رسمی اندروید 13 برای دستگاه‌های پیکسل انجام می‌شود و اوپو را به یکی از اولین تولیدکنندگان اندروید شخص ثالث تبدیل می‌کند که شروع به عرضه آخرین نسخه سیستم عامل گوگل کرده است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا