سخت افزار

معرفی دسکتاپ Alienware Aurora R15 با جدیدترین اجزای اینتل و انویدیا

با جدیدترین تراشه و کارت گرافیک های انویدیا و اینتل که به مشتریان راه پیدا کرده‌اند، Alienware دسکتاپ Aurora خود را بروزرسانی می‌کند تا از این مؤلفه‌ها استفاده کند. Aurora R15 جدید یکی از اولین سیستم های از پیش ساخته شده با گزینه GeForce RTX 4090 است، اما حتی اگر به دنبال پرچمدار جدید انویدیا نباشید، به نظر می رسد R15 یکی از اصلی ترین نقص های نسل قبلی خود را برطرف کند.

Alienware با تکیه بر طراحی بدنه Legend 2.0 که سال گذشته معرفی کرد، ادعا می کند که Aurora R15 به لطف چند ترفند عملکرد خنک کننده بهتری را ارائه می دهد. اگر دسکتاپ را برای خنک کننده مایع پیکربندی کنید، به جای رادیاتور 120 میلی متری مانند رایانه های قبلی Aurora، یک رادیاتور 240 میلی متری ارائه می شود. علاوه بر این، با انتقال به آخرین پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، هر سیستمی با تراشه‌های سری K دارای پنج فن شاسی 120 میلی‌متری خواهد بود.

طبق گفته Alienware، این تغییرات سیستمی را ایجاد می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا قدرت بیشتری را به پردازنده منتقل کند و به معنای افزایش دو رقمی در عملکرد است. در عین حال، پردازنده تا 5 درجه سانتیگراد خنک تر می ماند. از نظر زمینه، Aurora R13 به دلیل برخورداری از خنک کننده ناکافی بدنام بود، که باعث می شد خرید خوبی برای قیمتی نباشد که دل برای آن درخواست می کند.

Alienware همچنین مادربرد سفارشی Z790 خود را بهینه‌سازی کرده و طرح‌بندی را اتخاذ کرده که اسلات PCIe 16x را به نزدیک‌ترین موقعیت معمول خود به سوکت CPU می‌برد. به گفته این شرکت، این طرحی است که به Aurora R15 اجازه می دهد پردازنده های گرافیکی بزرگتری را در خود جای دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید کامپیوتر را با RTX 4090 جدید 1600 دلاری انویدیا پیکربندی کنید.

در حال حاضر، این برند متعلق به دل، RTX 4080 مقرون به صرفه تر را در پیکربندی های 12 یا 16 گیگابایتی خود ارائه نمی دهد. در عوض، اگر یک پردازنده گرافیکی ارزان‌تر می‌خواهید، می‌توانید از مدل‌های نسل قبلی سری RTX 30 یا کارت‌های سری AMD Radeon RX 6000 استفاده کنید. به طور حیاتی، Alienware همچنین گزینه PSU قدرتمندتری را در کنار پردازنده‌های گرافیکی مانند 4090 ارائه می‌کند. می‌توانید R15 را با منبع تغذیه 750 وات یا 1350 وات پیکربندی کنید. پیش از این، قدرتمندترین PSU الین ور ارائه شده یک مدل 1000 واتی بود. اگر می‌خواهید R15 را با 4090 پیکربندی کنید، قطعاً به PSU 1350 واتی نیاز خواهید داشت.

در کنار Aurora R15، الین ور یک کیبورد گیمینگ را معرفی کرد. AW420K دارای سوئیچ‌های خطی Cherry MX Red روی صفحه، کلیدهای PBT دوتایی و RGB برای هر کلید است. جالب است که Alienware اولین کیبورد بدون اندازه کامل خود را با طرح بندی Tenkeyless طراحی کرده است. بازار با گزینه های TKL اشباع شده است و در سال های اخیر کیبوردهای چیدمان 60 و 65 درصدی مانند Razer Huntsman Mini و GMMK 2 در بین علاقه مندان به بازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. با این حال، خوب است که Alienware را فراتر از 100 درصد طرح‌بندی گسترش می‌دهد. AW420K در پاییز امسال 130 دلار قیمت خواهد داشت. Alienware قصد دارد اطلاعات مربوط به قیمت Aurora R15 را به زودی در سال آینده به اشتراک بگذارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا