فایل‌های BIN زمانی که ریپ کردن سی‌دی و دی‌وی‌دی رایج‌تر بود، بسیار محبوب بودند، زیرا فایل‌های مورد استفاده برای این هدف اغلب در قالب BIN بودند. امروزه، فایل های BIN یادگاری از گذشته هستند، اگرچه برخی از اپلیکیشن ها و علاقه مندان به سبک قدیمی هنوز از آنها استفاده می کنند. صرف نظر از دلیل، ممکن است با یک فایل BIN روبرو شوید و تعجب کنید که چیست و چگونه می توانید آن را باز کنید.

فایل BIN چیست؟

یک BIN یا فایل باینری اغلب به عنوان فرمت فایلی تعریف می شود که برای انسان قابل خواندن نیست. فایل های BIN از کدهای کامپیوتری باینری تشکیل شده اند و کاربردهای بسیار متنوعی دارند. استفاده از یک فایل BIN به نحوه تفسیر آن توسط نرم افزاری که آن را با آن باز می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک فایل bin می تواند یک تصویر را نمایش دهد، در حالی که می تواند به عنوان یک بروزرسانی سیستم عامل برای پخش کننده Blu-ray نیز عمل کند.

فایل‌های BIN حتی زمانی که آنها را با ویرایشگر کد باز می‌کنید، برای چشم انسان معنا ندارند. با این حال، برنامه در انتظار این فایل دارای زیرساخت صحیح برای خواندن و استفاده از آن است.

نحوه باز کردن و مشاهده یک فایل BIN

همانطور که قبلا ذکر شد، باز کردن صحیح یک فایل BIN تا حد زیادی به هدف فایل بستگی دارد. از آنجایی که فایل های BIN در مجموعه ای از برنامه ها استفاده می شوند، ابتدا باید بفهمید که فایل BIN چه کاری انجام می دهد. در اینجا سه روش اصلی برای باز کردن یک فایل BIN وجود دارد.

  • ایمیج CD و DVD: فایل BIN شما ممکن است ایمیجی باشد که از سی دی یا دی وی دی جدا شده است. اگر اینطور است، می توانید به راحتی آن را با ابزارهای ایمیج مانند PowerISO باز کنید. هنگامی که فایل BIN را با ابزار تصویر باز کردید، می توانید محتوای آن را مشاهده کرده و آن را به دلخواه ویرایش کنید.
  • شبیه ساز بازی های ویدیویی: شبیه سازهای بازی های ویدیویی اغلب از فرمت فایل BIN برای نصب بازی ها استفاده می کنند. اگر فایل BIN شما یک فایل بازی ویدیویی قدیمی است، می توانید از طریق شبیه ساز از آن استفاده کنید. شبیه سازهایی مانند DGen، Kega Fusion و ePSXe از فایل های BIN استفاده می کنند.
  • ویرایشگرهای هگز: می توانید هر فایل BIN را بدون توجه به هدف آن، با یک ویرایشگر هگز، مانند Hexed باز کنید. به این ترتیب، می توانید محتوای کد فایل را ببینید و آن را ویرایش کنید. البته، این فقط در صورتی توصیه می شود که بدانید چه کاری انجام می دهید. در غیر این صورت، ممکن است فایل را برای همیشه خراب کنید.

به راحتی فایل های BIN را باز کنید

فایل‌های BIN زمانی که ریپ کردن CD و DVD امری مهم بود، مشکل بزرگی بود، اما اکنون فقط برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان با آن‌ها سروکار دارند. برخی از دستگاه‌ها و برنامه‌ها هنوز از فایل‌های BIN برای به‌روزرسانی فریمور استفاده می‌کنند، اما این همان جایی است که استفاده برای کاربر معمولی به پایان می‌رسد. به غیر از آن، اگر نیاز به باز کردن یک فایل BIN دارید، باید هدف آن را بدانید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *