آموزش

آموزش رفع مشکل کار نکردن میکروفون در ویندوز 10

ویندوز 10 ممکن است به دلایل مختلفی صدای میکروفون شما را نشنود. تمام مراحل معمول عیب‌یابی میکروفون رایانه هنوز مهم هستند، اما ویندوز 10 دارای یک گزینه در سراسر سیستم است که ورودی میکروفون را در همه اپلیکیشن ها کاملاً غیرفعال می‌کند.

گزینه های میکروفون ویندوز 10 را بررسی کنید

برنامه تنظیمات ویندوز 10 دارای چند گزینه است که میکروفون شما را در سراسر سیستم در همه برنامه ها غیرفعال می کند. اگر وب‌کم شما در تنظیمات غیرفعال است، حتی برنامه‌های دسکتاپ هم نمی‌توانند ورودی میکروفون را دریافت کنند. این کمی گیج کننده است؛ به طور کلی، مجوزهای برنامه در زیر Settings > Privacy، تنها بر برنامه‌های جدید Store، که به عنوان Universal Windows Platform یا UWP نیز شناخته می‌شوند، تأثیر می‌گذارد. اما گزینه های میکروفون و وب کم نیز بر برنامه های دسکتاپ تأثیر می گذارد.

اگر میکروفون شما کار نمی کند، به Settings > Privacy > Microphone بروید. در بالای پنجره، بررسی کنید که Microphone access for this device is on روشن است. اگر ویندوز می گوید دسترسی میکروفون خاموش است، روی دکمه Change کلیک کنید و آن را روی On قرار دهید. اگر دسترسی خاموش باشد، ویندوز و همه برنامه‌های موجود در سیستم شما نمی‌توانند به صدا از میکروفون شما دسترسی پیدا کنند.

در زیر آن، اطمینان حاصل کنید که “Allow apps to your microphone your microphone” روی On تنظیم شده است. اگر دسترسی میکروفون خاموش باشد، همه برنامه‌های موجود در سیستم شما نمی‌توانند صدا را از میکروفون شما بشنوند. با این حال، خود سیستم عامل ویندوز همچنان دسترسی خواهد داشت.

در بخش “Choose which apps can access your microphone”، مطمئن شوید که برنامه‌ای که می‌خواهد به میکروفون شما دسترسی پیدا کند در لیست نیست و روی Off تنظیم کنید. اگر هست، آن را روی On قرار دهید.

فقط برنامه‌های سبک جدید از Store در اینجا ظاهر می‌شوند. برنامه‌های دسکتاپ قدیمی خارج از Store هرگز در این فهرست ظاهر نمی‌شوند و تا زمانی که تنظیم Allow apps to access your microphone روشن باشد، همیشه به میکروفون شما دسترسی خواهند داشت.

اطمینان حاصل کنید که میکروفون شما به روش های دیگر غیرفعال نیست

این امکان وجود دارد که میکروفون خود را به روش های دیگری غیرفعال شده باشد. اگر لپ تاپ با میکروفون یکپارچه دارید، برخی از تولیدکنندگان لپ تاپ به شما اجازه می دهند این میکروفون را در تنظیمات BIOS یا UEFI رایانه خود غیرفعال کنید. این گزینه در همه لپ‌تاپ‌ها در دسترس نیست، اما احتمالاً نزدیک به گزینه‌ای است که به شما امکان می‌دهد وب‌کم خود را در صورت وجود غیرفعال کنید.

اگر قبلاً میکروفون داخلی را از طریق بایوس رایانه خود غیرفعال کرده اید، باید به تنظیمات بایوس خود برگردید و دستگاه میکروفون را مجدداً فعال کنید. همچنین می توانید دستگاه میکروفون یکپارچه را از طریق Device Manager رایانه خود غیرفعال کنید. اگر قبلاً این کار را انجام داده اید، باید به Device Manager برگردید و دوباره آن را فعال کنید.

درایورهای صوتی را نصب یا به روز کنید

ویندوز 10 سعی می کند درایورهای دستگاه را به طور خودکار نصب و به روز کند. معمولاً خوب کار می کند، اما گاهی اوقات اینطور نیست. اگر با صدا مشکل دارید، ممکن است بخواهید به وب سایت سازنده رایانه خود رفته و آخرین درایورهای صوتی موجود برای لپ تاپ یا رایانه دسکتاپ خود را نصب کنید. اگر رایانه را خودتان مونتاژ کرده اید، درایورهای صدا را از وب سایت سازنده مادربرد خود دانلود کنید. به روز رسانی درایورها ممکن است مشکل شما را برطرف کند.

اگر با میکروفون USB مشکل دارید، ممکن است بخواهید آخرین درایورهای کنترلر USB را از وب سایت سازنده رایانه خود دانلود کنید. میکروفون‌های سطح بالاتر، مانند میکروفن‌های خازنی، معمولاً به یک رابط صوتی جداگانه نیاز دارند که برق فانتوم را برای میکروفون فراهم می‌کند و از طریق USB به رایانه شخصی شما متصل می‌شود.

اتصالات فیزیکی را یک بار بررسی کنید

اگر میکروفون شما کار نمی کند، مطمئن شوید که به رایانه شما متصل است. اگر اتصال کمی شل باشد، ممکن است به نظر خوب وصل شده باشد، اما ممکن است کار نکند. کابل را چه یک میکروفون USB یا فقط یک جک صوتی سنتی باشد بیرون بکشید و برای اطمینان از ایمن بودن اتصال آن را دوباره وصل کنید. مطمئن شوید که به جک صوتی صحیح رایانه شما نیز متصل است.

به دنبال یکی با برچسب “microphone” یا حداقل “audio in” بگردید. جک های خروجی صدا اغلب سبز هستند، در حالی که جک های ورودی میکروفون اغلب صورتی هستند. اما گاهی اوقات رنگ آنها یکسان است.

از کنترل پنل صدا استفاده کنید

هنگام تست میکروفون خود، توصیه می کنیم از تب Recording در کنترل پنل صدا در ویندوز استفاده کنید. برای باز کردن آن، روی نماد صدا در ناحیه اعلان خود کلیک راست کرده و Sounds را انتخاب کنید. روی تب “Recording” کلیک کنید و تمام دستگاه های ضبط صدا را در رایانه خود مشاهده خواهید کرد. با صدای بلند صحبت کنید و اگر میکروفون ورودی صدا را ارسال کند، نشانگر سطح را به سمت راست خود خواهید دید.

وقتی با میکروفون بازی می کنید و جک های مختلف صدا را آزمایش می کنید، به این پنجره نگاه کنید. این به شما امکان می دهد به سرعت ببینید که آیا میکروفون ورودی صدا را ارسال می کند یا خیر.

میکروفون پیش فرض دستگاه را تنظیم کنید

رایانه شما ممکن است چندین ورودی میکروفون مختلف داشته باشد. برای مثال، اگر لپ‌تاپ با میکروفون داخلی دارید و میکروفون دیگری را وصل می‌کنید، رایانه شما اکنون حداقل دو میکروفون جداگانه دارد. برای انتخاب میکروفون پیش‌فرض که در برنامه‌ها استفاده می‌شود، به پنجره Sound > Recording بروید، روی میکروفون دلخواه خود کلیک راست کرده و Set as Default را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید Set as Default Communication Device را انتخاب کنید.

این به شما امکان می‌دهد ورودی‌های میکروفون پیش‌فرض مختلف را برای انواع مختلف برنامه‌ها تنظیم کنید، اما اگر فقط قصد استفاده از یک دستگاه ورودی را دارید، آن را به عنوان دستگاه‌های ارتباطی پیش‌فرض و پیش‌فرض خود تنظیم کنید.

اگر می‌بینید که میکروفون شما ورودی صوتی را در اینجا نشان می‌دهد، اما نمی‌توانید آن را در یک برنامه خاص به کار ببرید، ممکن است لازم باشد پنجره تنظیمات آن برنامه را باز کنید و دستگاه ورودی میکروفون مناسب را انتخاب کنید. برنامه های دسکتاپ همیشه از میکروفون پیش فرضی که در تنظیمات صدای ویندوز انتخاب می کنید استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال، در اسکایپ مایکروسافت، روی menu > Settings > Audio & Video کلیک کنید و دستگاه میکروفون مورد نظر خود را از منوی Microphone انتخاب کنید.

Windows Troubleshooter را اجرا کنید

ویندوز 10 دارای یک عیب یاب داخلی است که سعی می کند مشکلات مربوط به ضبط صدا را به صورت خودکار پیدا و برطرف کند. برای دسترسی به آن، به Settings > Update & Security > Troubleshoot بروید. عیب‌یاب «Recording Audio» را انتخاب کنید، روی «Run the Troubleshooter» کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا