سخت افزار

انویدیا ابرکامپیوتر DGX GH200 AI را معرفی کرد

انویدیا امروز کلاس جدیدی از ابرکامپیوتر هوش مصنوعی با حافظه بزرگ را معرفی کرد که یک ابررایانه NVIDIA DGX با سوپرتراشه های NVIDIA GH200 Grace Hopper و سیستم سوئیچ NVIDIA NVLink ایجاد شده تا امکان توسعه مدل های غول پیکر و نسل بعدی را برای برنامه های کاربردی زبان هوش مصنوعی، سیستم های توصیه کننده و حجم کار تجزیه و تحلیل داده ها فراهم کند.

فضای حافظه مشترک عظیم NVIDIA DGX GH200 از فناوری اتصال NVLink با سیستم سوئیچ NVLink برای ترکیب 256 سوپرتراشه GH200 استفاده می کند و به آنها اجازه می دهد به عنوان یک GPU واحد عمل کنند. این 1 اگزافلاپ عملکرد و 144 ترابایت حافظه مشترک تقریباً 500 برابر بیشتر از نسل قبلی انویدیا DGX A100 که در سال 2020 معرفی شد، ارائه می دهد.

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل انویدیا می گوید: هوش مصنوعی مولد، مدل های زبان بزرگ و سیستم های توصیه گر موتورهای دیجیتال اقتصاد مدرن هستند. ابررایانه‌های DGX GH200 AI پیشرفته‌ترین فناوری‌های شبکه و محاسبات سریع انویدیا را برای گسترش مرزهای هوش مصنوعی یکپارچه می‌کنند.

سوپرتراشه‌های GH200 نیاز به اتصال سنتی CPU به GPU PCIe را با ترکیب یک پردازشگر مبتنی بر آرم NVIDIA Grace با یک پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 Tensor Core در همان بسته، با استفاده از اتصالات تراشه NVIDIA NVLink-C2C برطرف می‌کنند. این امر پهنای باند بین GPU و CPU را در مقایسه با آخرین فناوری PCIe حدود 7 برابر افزایش داده، مصرف برق اتصال را بیش از 5 برابر کاهش می‌دهد و یک بلوک ساختمانی GPU معماری Hopper 600 گیگابایتی برای ابررایانه‌های DGX GH200 فراهم می‌کند.

DGX GH200 اولین ابررایانه ای است که Superchips Grace Hopper را با NVIDIA NVLink Switch System ترکیب می کند و یک اتصال جدید همه پردازشگرهای گرافیکی موجود در یک سیستم DGX GH200 را قادر می سازد تا با هم کار کنند. سیستم نسل قبلی تنها هشت پردازنده گرافیکی را ارائه می‌کرد که می‌توانستند با NVLink به‌عنوان یک GPU بدون به خطر انداختن عملکرد ترکیب شوند.

معماری DGX GH200 پهنای باند NVLink حدود 48 برابر بیشتر از نسل قبلی ارائه می‌کند و قدرت یک ابر رایانه عظیم هوش مصنوعی را با سادگی برنامه‌نویسی یک GPU ارائه می‌کند. گوگل کلود، متا و مایکروسافت جزو اولین شرکت هایی هستند که انتظار می رود به DGX GH200 دسترسی پیدا کنند تا قابلیت های آن را برای بارهای کاری مولد هوش مصنوعی کشف کنند. انویدیا همچنین قصد دارد طراحی DGX GH200 را به عنوان یک طرح اولیه برای ارائه دهندگان خدمات ابری و سایر hyperscalers ارائه دهد تا بتوانند آن را برای زیرساخت خود سفارشی کنند. انتظار می رود ابر رایانه های NVIDIA DGX GH200 تا پایان سال در دسترس باشند.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا