نرم افزار و اینترنت

ویرایشگر اسکریپت جدید گوگل هوم با توانایی خودکارسازی دستگاه های هوشمند

گوگل برنامه بازطراحی شده Home خود را ماه گذشته منتشر کرد و روال هایی را اضافه کرد تا کاربران کنترل بیشتری بر اتوماسیون خانه های هوشمند داشته باشند. این شرکت با انتشار پستی در وبلاگ Google Nest اعلام کرد که اکنون یک ویرایشگر اسکریپت جدید ارائه کرده تا به کاربران اجازه می دهد تا کنترل دقیق تری بر روی اتوماسیون ها داشته باشند و به آنها اجازه می دهد کارهایی مانند “نورهای کم نور و پرده های پایین هنگامی که تلویزیون اتاق نشیمن بعد از تاریکی روشن است” را انجام دهند. اگرچه به برخی توانایی های برنامه نویسی اولیه نیاز دارد، زیرا از زبان سریال سازی داده YAML استفاده می کند.

ساخت یک اتوماسیون به سه المان نیاز دارد: شروع، شرایط و اقدامات. یک استارت اتوماسیون را فعال می‌کند، به عنوان مثال در مثال بالا، تلویزیون را روشن می‌کند. در عین حال، پیش نیازهایی هستند که باید قبل از اجرای فیلمنامه رعایت شوند. برای مثال زمان باید بین غروب و طلوع خورشید باشد. در نهایت، اقدامات مشخص می‌کند که کدام دستگاه‌ها پس از آن فعال شوند، یعنی پرده‌ها را پایین بیاورند و چراغ‌ها را خاموش کنند.

در حالی که گوگل در حال حاضر سطح مناسبی از کنترل را با روال‌ها ارائه می‌دهد، شما نمی‌توانید کارهایی مانند برنامه‌ریزی چند استارتر در یک اتوماسیون یا تنظیم شرایط را انجام دهید. ویرایشگر اسکریپت، در مقایسه، امکان استفاده از نزدیک به 100 شروع کننده، شرایط و عملکرد را فراهم می کند که می توانند برای ایجاد اتوماسیون های سفارشی استفاده شوند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا