گوناگون

همکاری اینتل و دولت آلمان برای ایجاد کارخانه تراشه سازی در درسدن

اینتل و دولت آلمان قرار است امروز قراردادی را برای ایجاد یک کارخانه جدید در درسدن امضا کنند که در آن اینتل تراشه های نیمه هادی تولید خواهد کرد. به گزارش رویترز، این امضا نتیجه ماه‌ها مذاکره در مورد یارانه‌ها است – انتظار می‌رود آلمان میلیاردها یورو یارانه برای جذب این تجارت بپردازد.

ظاهراً اینتل در ابتدا از کشور اروپای مرکزی 10 میلیارد یورو یارانه درخواست کرده بود، اما آلمان این درخواست را رد کرد. دولت سعی کرد این مبلغ را به 6.8 میلیارد یورو کاهش دهد، اما این برای اینتل بسیار کم بود. در نتیجه مذاکرات، ظاهراً دو طرف به درخواست اینتل با مبلغ 9.9 میلیارد یورو نزدیک‌تر شده‌اند.

این یارانه ها به دلیل هزینه های نیروی کار در کشورهای توسعه یافته توسط اینتل درخواست می شود. به دلیل همه گیری ویروس کرونا، جهان با کمبود نیمه هادی مواجه شد زیرا اتکای بیش از حد به آسیا وجود داشت. آمریکا و اروپا می خواهند با تنوع بخشیدن به تولید تراشه ها به کشورهای دیگر مانند آلمان و ایتالیا، این را تغییر دهند.

مبلغی که اینتل به عنوان یارانه از دولت آلمان دریافت خواهد کرد، از گزارش هفته گذشته Handelsblatt و توسط رویترز منتشر شد. دولت هنوز باید تایید کند که چه مقدار بودجه دولتی به اینتل به عنوان بخشی از معامله می دهد. آلمان نه تنها به اینتل وابسته نیست، بلکه در حال مذاکره با TSMC تایوان و Northvolt سوئد برای آوردن تولید به آلمان است. این شرکت قبلاً با تسلا که گیگافکتوری 4 را در کشور ساخته، موفقیت داشته است. کارخانه جدید آلمانی تسلا در مارس 2022 افتتاح شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا