نرم افزار و اینترنت

مرورگر وب جدید اپرا وان اکنون برای دانلود در دسترس است

اپرا امروز اعلام کرد مرورگر وب تازه ساخته Opera One که اوایل امسال معرفی شد، اکنون برای دانلود در دسترس است. اپرا می‌گوید تحول بزرگی در مرورگر وب خود ایجاد کرده که اکنون دارای طراحی ماژولار، ویژگی گروه‌بندی جدید به نام Tab Islands و هوش مصنوعی مرورگر داخلی به نام Aria است.

Aria یک سرویس هوش مصنوعی مولد با استفاده رایگان است که توسط GPT OpenAI ارائه می شود. این به کاربران در هنگام مرور اینترنت با کشیدن اطلاعات به روز از وب کمک می کند و متن یا کد را در میان وظایف مختلف تولید می کند. Aria را می توان از نوار کناری اپرا وان فعال کرد و می تواند مانند سایر چت بات ها از کاربران درخواست زبان طبیعی بگیرد. Opera One با خط فرمان جدیدی عرضه می شود که می توان از آن برای تعامل با آریا استفاده کرد. این یک پوشش بازشو است که می توانید با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl+/ یا Cmd+/ به ترتیب در پنجره مرورگر رایانه ویندوز یا مک خود آن را راه اندازی کنید.

در مورد Tab Islands، این ویژگی برای گروه بندی تب های مرتبط با هم بر اساس زمینه طراحی شده است. به عنوان مثال، زمانی که قصد سفر دارید و مکان‌های اقامتی و جاذبه‌ها را در وب جستجو می‌کنید، می‌توانید یک جزیره تب ایجاد کنید. اپرا می‌گوید که مرورگر می‌تواند به‌طور خودکار تب های مرتبط را به‌عنوان بخشی از این ویژگی به‌صورت گروهی مرتب کند، بنابراین نیازی نیست خودتان آنها را سازماندهی کنید. Opera One با معماری مرورگر جدید و طراحی ترکیب‌کننده چند رشته‌ای ارائه می‌شود تا رابط کاربری آن سریع‌تر و روان‌تر شود. اپرا توضیح داد که انیمیشن‌های مرورگر را با معرفی یک رشته ترکیب‌کننده در UI بهبود بخشیده، که وظیفه آن برداشتن مقداری بار از رشته اصلی UI است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا